فتوای عالم اهل تسنن عراق درباره ایران جدید نیست!

کدخبر: 2325086

سخنان رییس دیوان اوقاف اهل سنت عراق در خصوص ایران و واجب شرعی دانستن دفاع از ایران در مقابل آمریکا بر تمام اهل سنت،‌ مربوط به دیدار وی در دی ماه سال گذشته با محمدجواد ظریف است

نسیم آنلاین : «فتوای بی سابقه عالم اهل تسنن عراق درباره ایران» تیتر بسیاری از خبرگزاری ها و رسانه های ایران در واکنش به سخنان شیخ عبداللطیف الهمیم رییس دیوان اوقاف اهل سنت عراق در حمایت از ایران بود. شیخ عبداللطیف الهمیم روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرگزاری ایرنا تاکید کرده بود همه این تحولات که در خاورمیانه و جهان اسلام اتفاق می افتد، پروژه ای است که هدفش، بی اثر کردن قویترین عناصر و بازیگران جهان اسلام و دور کردن بازیگران منطقه ای، از معادله و موازنه قدرت در برابر رژیم اشغالگر اسراییل است که که بر همین اساس همه امت اسلامی باید جلوی این تجاوزگری جدید آمریکا بایستند.

دفاع از ایران بر تمام اهل سنت واجب است

در حالی این سخنان در رسانه های ایران انعکاس یافت که وی بارها در محکومیت اقدامات امریکا و دفاع از مردم ایران موضع گیری کرده است. شیخ عبداللطیف الهمیم در دی ماه سال گذشته (14 نوامبر2019) با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد و در این دیدار واجب شرعی دانستن دفاع از ایران در مقابل آمریکا بر تمام اهل سنت را اعلام کرده بود. ( لینک خبر )

این عالم برجسته اهل تسنن همچنین سال گذشته و همزمان با خروج یکجانبه آمریکا از برجام و آغاز دوباره تحریم های غیر قانونی علیه ملت ایران، در بیانیه ای اقدامات خصمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران را محکوم و تاکید کرده بود که مخالفت با این اقدامات، برخاسته از مبانی دینی، انسانی و اخلاقی است. وی گفته بود که مجازات جمعی و آسیب رساندن به ملت ها برخلاف مبانی دینی، انسانی و اخلاقی است و بر همین اساس دیوان اوقاف اهل سنت عراق با اقدامات خصمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران مخالف است و آن را محکوم می کند.

علی رغم آنکه خبرگزاری ایرنا در پایان مصاحبه خود تاکید کرده است که «عبدالطیف الهمیم» دیماه گذشته نیز در دیدار با وزیر خارجه کشورمان، دفاع از جمهوری اسلامی ایران در مقابل تحریم های ظالمانه آمریکا را واجب شرعی خوانده؛‌ اما بسیاری از رسانه ها با بازنشر سخنان رییس دیوان اوقاف اهل سنت عراق در دی ماه سال گذشته به تحلیل آن پرداختند و آن را با تحولات اخیر منطقه ای و مطرح شدن امکان جنگ ایران و آمریکا مرتبط دانسته اند.

امت اسلامی باید جلوی تجاوزگری جدید آمریکا بایستند

«شیخ عبداللطیف الهمیم» روز چهارشنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا گفت که آمریکا با سیاست تجاوزگری خود، دین، تمدن، هویت وجودی و تاریخ و آینده امت اسلامی را هدف قرار داده است.

الهمیم، تاکید کرد که در برابر سیاست های تجاوزگر آمریکا نه فقط عراق بلکه از همه امت اسلامی انتظار می رود که در برابر هر گونه تجاوزگری علیه همه کشورهای عربی و اسلامی بایستند.

وی ادامه داد که همه این تحولات که در خاورمیانه و جهان اسلام اتفاق می افتد، پروژه ای است که هدفش، بی اثر کردن قویترین عناصر و بازیگران جهان اسلام و دور کردن بازیگران منطقه ای، از معادله و موازنه قدرت در برابر رژیم اشغالگر اسراییل است.

الهمیم با بیان اینکه این پروژه، یک طراحی صهیونیستی است، گفت طبق این پروژه توانستند که عراق، سوریه و لیبی را از موازنه قدرت در منطقه خارج کردند و تلاش می کنند که مصر را نیز از این بازی خارج کنند. وی سیاست های خصمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران را نیز در راستای این پروژه صهیونیستی دانست و گفت که این پروژه همچنان تا خارج کردن همه بازیگران منطقه ای از بازی موازنه قدرت در منطقه ادامه خواهد داشت.

رییس دیوان اوقاف اهل سنت عراق تاکید کرد که بر همین اساس همه امت اسلامی باید جلوی این تجاوزگری جدید آمریکا بایستند.

ارسال نظر: