«نوربخش» چهره ناشناسی که میلیون‌ها دلار ارز برای واردات کاغذ گرفت

کدخبر: 2325093

در لیست دریافت‌کنندگان ارز دولتی و نیمایی نامی به‌طور عجیب خودنمایی می‌کند، علیرضا نوربخش همان کسی است که در لیست تیرماه ۹۷ بانک مرکزی بیش از ۶ میلیون دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کاغذ گلاسه و A۴ گرفته بود، اما حالا نام او در لیست ارز ۴۲۰۰ تومانی جدید بانک مرکزی نیست.

« نود اقتصادی » در لیست دریافت‌کنندگان ارز دولتی و نیمایی نامی به‌طور عجیب خودنمایی می‌کند، علیرضا نوربخش همان کسی است که در لیست تیرماه ۹۷ بانک مرکزی بیش از ۶ میلیون دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کاغذ گلاسه و A۴ گرفته بود، اما حالا نام او در لیست ارز ۴۲۰۰ تومانی جدید بانک مرکزی نیست.

ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود، به طوریکه بررسی لیست دریافت‌کنندگان حقیقی ارز نیمایی نیز نشان می‌دهد نوربخش با دریافت بیش از ۱۶/۲ میلیون دلار ارز نیمایی، رکوردار اشخاص حقیقی دریافت‌کننده ارز نیمایی است.

به هر حال نوربخش بیش از ۲۲/۳ میلیون دلار ارز دولتی و نیمایی دریافت کرده است، جدای از اینکه اطلاعات هویت او چندان معلوم نیست.

سوال این است که چرا اطلاعات ارز دریافتی ۴۲۰۰ تومانی او در بروزرسانی جدید بانک مرکزی نیست؟

بررسی‌ها آنجایی جذاب می‌شود که به گزارش یکی از رسانه‌ها در مورد هویت او می‌رسیم. در آن گزارش آمده است هیچ ردپایی از نوربخش در میان فعالان بازار کاغذ وجود ندارد.

در گزارش شرق آمده است :‌ با جمع‌بندی فهرست‌های منتشرشده توسط بانک مرکزی مشخص می‌شود در صدر فهرست اشخاص حقیقی دریافت‌کننده ارز نیمایی، شخصی با نام علیرضا نوربخش قرار دارد که بیش از ۱۴ میلیون و ۵۳۸ هزار یورو ارز نیمایی دریافت کرده است. نام نوربخش پیش از این در جریان انتشار فهرست دریافت‌کنندگان ارز نیمایی برای واردات کاغذ بر سر زبان‌ها افتاده بود و در آن زمان تلاش رسانه‌ها برای یافتن ردپایی از نوربخش در میان فعالان بازار کاغذ به جایی نرسیده بود.

با این حال در تلاش دوباره برای یافتن ردی از او، یک آگهی تأسیس شرکت یافتیم که نشان می‌دهد در شهریور سال ۱۳۹۲ علیرضا نوربخش، متولد ۱۳۴۶ با شراکت هادی اسدی‌غیاثوند، متولد سال ۱۳۶۰، شرکتی با نام «تقدیر کاغذ تدبیر» را برای واردات و صادرات محصولات سلولزی و تهیه، خرید و فروش انواع مواد اولیه موردنیاز صنایع کاغذسازی، جعبه‌سازی و ماشین‌آلات وابسته به آن تأسیس کرده‌اند. این شرکت نیز در میان فعالان صنعت کاغذ شناخته‌شده نیست.

ارسال نظر: