یادداشت مهمان

« آرایش جنگی بگیرید» یعنی چه ؟!

کدخبر: 2325104

طی ماه های اخیر مشاهده می شود رفتارهای خصمانه امریکایی‌ها علیه ملت ایران بیش از گذشته خود را علنی­‌تر نشان می دهد. دشمن فهمیده است در مقابل اراده ملت ایران ناکام مانده و متحمل شکست‌های زیادی شده‌. بنابراین طبیعی است هرکاری بتوانند علیه ملت ایران انجام می‌دهد.

نسیم آنلاین ؛ حبیب اله جلیلی*: طی ماه های اخیر مشاهده می شود رفتارهای خصمانه امریکایی‌ها علیه ملت ایران بیش از گذشته خود را علنی­‌تر نشان می دهد. دشمن فهمیده است در مقابل اراده ملت ایران ناکام مانده و متحمل شکست‌های زیادی شده‌ . بنابراین طبیعی است هرکاری بتوانند علیه ملت ایران انجام می‌دهد . در همین راستا است که رهبر معظم انقلاب در دیدار فرهنگیان و نه در دیدار نظامیان فرمان آرایش جنگی را صادر نمودند. که این موضوع خود در نوع خود قابل تحلیل و قابل تبیین است.

مع الوصف در اوضاعی که دشمن خبیث با همه تجهیزات و امکانات خود در همه میدان­ها آرایش جنگی به خود گرفته است چاره ای جز اتخاذ آرایش جنگی نیست که ایجاد این آرایش جنگی خود مستلزم تقویت روحیه انقلابی گری در مردم، نخبگان جامعه و دولت می باشد. تزویر مهم دشمن بزرگنمایی سایه جنگ نظامی است که سناریوی آن مدتی است از سوی رسانه‌های بیگانه کلید خورده است و برخی از مرعوبین داخلی در روزهای اخیر در این مسیر قدم برداشته‌اند و از این به بعد نیز با شدت بیشتری دنبال خواهند کرد. این در حالی است که آمریکایی‌ها نه در شرایط مناسبی برای حمله نظامی به جمهوری اسلامی هستند و نه از توان لازم برای این اقدام برخوردارند. فلسفه ناوهای نظامی آمریکا نیز تنها این است که توازن معادلات را به نفع این کشور سنگین کنند تا بتوانند با ایجاد عملیات روانی و استفاده از برخی مرعوبین داخلی در جبهه ی مسئولین و مردم خدشه واد کنند. که با ایستادگی و هوشمندی ملت ایران و جرات و جسارت مسئولین عبور از این گردنه نیز آسان خواهد بود. بی تردید با توجه به هوشمندی و درایت رهبری انقلاب و اعلام این موضوع توسط معظم له که شواهد نشان از آرایش جنگی دشمن در زمینه نظامی نیست و اگر رفتار نظامی آمریکا نیز را در نظر بگیریم، می بینیم که حداقل فعلاً برنامه‌ای برای مصاف نظامی با ایرانی که از طریق جنگ نامتقارن بر آمریکا غلبه دارد، به چشم نمی‌خورد و صد البته فرماندهان و یگان‌های نظامی ایران نیز ضمن هوشمندی لازم در این صحنه هیچگاه فرصت‌های ارتقاء توان نظامی ایران را از دست نداده و نخواهند داد. آمریکا خود را در «جنگ نامتقارن» که ایران به متخصص درجه یک آن تبدیل شده است، بازنده می‌بیند. اما کاویدن ریشه آرایش جنگی که توسط رهبری مطرح می شود به دقت نشان میدهد که آرایش جنگی دشمن امروز روان و معیشت مردم را هدف گرفته است. تا با این حربه پروزه نارضایتی سازی را جهت بی ثبات سازی جامعه عملیاتی کند. این طرح را خودِ دشمن علنا بیان می کند. در گزارش اخیر نشریه آمریکایی نیویورکر درباره جان بولتون مشاور امنیت ملی دولت ترامپ جمله‌ای کلیدی وجود دارد؛ «هدف آمریکا به ستوه آوردن مردم ایران با فشار اقتصادی است تا مردم علیه حکومت شورش کنند.» عاصی کردن و شوراندن مردم علیه حکومت با دو ابزار دنبال می‌شود؛ ترکیبی از تحریم اقتصادی و بمباران تبلیغاتی و رسانه‌ای. پس باید بدانیم میدان جنگ دشمن، مردم ایران هستند و روش آن تنگنای اقتصادی و ابزار آن نیز رسانه‌های غرب جهت تقویت باور ایرانیان به توان دشمن است .

از سوی دیگر دشمن در تلاش است با نفوذ در دستگاه‌های تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز و القائات مجازی به ملّت، دستگاه محاسباتی کشور را دچار اختلال کند و سپس با کوچکترین تهدید، آرامش روانی جامعه را به هم بریزد. آرایش جنگی دشمن اگرچه فعلاً در حوزه نظامی نیست، اما آرایش جنگی او در ابعاد دیگر دقیقاً همان نتایجی را دنبال می‌کند که آرایش جنگی در حوزه نظامی در پی تحقق آن است. دشمن می‌خواهد از طریق تضعیف قدرت اقتصادی ایران و به قول خودش به صفر رساندن توان اقتصادی ایران، انقلاب اسلامی ایران را از تبدیل‌شدن به یک قدرت مؤثر منطقه‌ای و بین‌المللی باز دارد. این موضوع در یک وضع طبیعی امکان‌پذیر نیست. یعنی اگر دشمن بخواهد از طریق خارجی، ایران را وادار به تسلیم و تبدیل‌شدن به یک کشور وابسته نماید امکان‌پذیر نیست .

برخی از تحلیلگران اتاق فکر دشمن به این مطلب اذعان کرده اند که از طریق فضای خارجی نمی­‌توان ایران را وادار به تسلیم کرد . بنابراین برای جلوگیری از مسیر توسعه و قدرت ایران باید اقداماتی انجام دهیم که در داخل ایران اتفاقاتی رخ بدهد که این امر از طریق همان بعد روانی و رسانه ای و ترساندن مردم و پروژه نارضایتی عمومی باید هدایت شود که متاسفانه اگر به فضای مجازی و برخی رسانه های داخلی هم بنگریم، می‌بینیم که هر روز صدها مطلب با همین مضمون منتشر می‌شود. و باز هم متاسفانه در برخی مسئولین ما و نخبگان ما و رسانه ما مشاهده می­شود که باور عمیق و درک درستی از آرایش جنگی نداشته و تلاش برای به حداقل رساندن مشکلات معیشتی مردم را اولویت اصلی خود نمی دانند. و این چه عامدانه و چه جاهلانه یعنی آب به آسیاب دشمن ریختن و امید دشمن قبل از اینکه بر توان خود متمرکز باشد متکی بر چنین اقدامات داخلی است.

در این آرایش نظامی، دشمن روی بهم‌ریختگی داخلی خیلی حساب کرده و اساساً رمز موفقیت خود را در بهم‌ریختگی داخلی می‌داند. پس دشمن نباید صدا‌های متفاوت در مقابل خود بشنود و احساس کند در پشت جبهه ما امکان یارگیری وجود دارد . در قضایای سیل اخیر مشاهده شد که جامعه آماده به میدان آمدن است. رفتار و عملکرد مردم، حضور موثر و مفید دستگاه های نظامی و نخبگان نهادهای مختلف در این اتفاق در کمک و امداد رسانی به سیل‌زدگان بی‌شک نماد روشنی از روحیه انقلابی و شناخت صحیح از حضور به موقع در صحنه بود. مهمترین وظیفه و اقدام در شرایط فعلی حفظ وحدت و درک درست از شرایط بوجود آمده و گرفتن شرایط و انتخاب موضع متناسب با آن در همه سطوح می­باشد.

تمام امکانات و ظرفیت‌های مربوط و قابل استفاده کشور برای آشنا کردن مردم و مسئولین با این میدان باید بسیج شود. و از فرستادن پالس هایی که در جامعه فضای یاس و رعب ایجاد میکند بشدت جلوگیری و پرهیز نمود. پیروزی در این میدان با ‌اندکی همت و تدبیر و دوری از تصمیم و رفتار جناحی در میدان اقتصادی، دشمن را غافلگیر خواهد کرد.

بلاشک مهمترین اقدام در قبال آرایش جنگی در وضعیت فعلی تحقق شعار سال رونق تولید و کاهش اتکا به وارادات است. شناسائی دقیق نقاط آفندی دشمن در این آرایش با استفاده از رادارهای علم ودرایت ما را مدد خواهد داد که خط سیر دشمن را خوبی تشخیص داده و با انتخاب گزینه مناسب و شلیک بموقع به هدف ترسیم شده توسط دشمن موجبات انهدام آروزی او را فراهم آورده و در دل این صعوبت و سختی فتحی از نوع خرمشهر را پدید آوریم.

همدلی و همصدائی مسئولین ، توجه به هنر داخل و کارگر ایرانی، رونق تولید، تعصب به مصرف داخل و روحیه و مدیریت انقلابی و از همه مهمتر پرهیز از هرگونه ایجاد تفرقه و تنش در آحاد مردم و مسئولین گذر از این گردنه را هم میسر خواهد نمود تا بزودی با عنایات خداوند متعال شاهد پیروزی در این آرایش هم باشیم و همچون همیشه ندای روح­ بخشِ اسلام و انقلاب بر چهره کفر و نفاق ندای ظفر سر دهد. ان شاءالله.

ارسال نظر: