پیشنهاد اجرایی برای مقابله با یک فساد در قوه قضائیه

کدخبر: 2325230

راه اندازی یک سامانه آنلاین جامع که تمام مزایده ها در آن ثبت شود که هم اگر کسی بخاطر بدهی، خانه اش مزایده شد مفت فروخته نشود و هم اگر قرار است خریداری داشته باشد با شرایط اطلاعاتی مساوی افراد در مزایده شرکت کنند.

نسیم آنلاین : رضا مهدوی در کانال تلگرامی خود نوشت:

خانه های مردم که به هر دلیل (بدهی، وام و ...) از طرف دادگاه یا اداره ثبت به مزایده گذاشته می شود طبق قوانین 70-80 سال پیش به 3 روش اطلاع رسانی می شود: 1- آگهی در یکی از روزنامه ها ( که معلوم نیست چه روزهایی و چه روزنامه هایی آگهی دارند) 2- آگهی در ساختمان های دادگستری (خوب این هم که نمی شود هر روز این همه دادگاه و دادسراها چک شوند) 3- آگهی نصب کردن روی ملک (که این هم فقط افراد یک کوچه و محل مطلع می شوند)

حالا باگ ماجرا کجاست؟

یک عده بنگاهی و دلال با کارمندهای دادگستری هماهنگ می کنند که هر وقت خانه ای به مزایده گذاشته شد - که معمولا به قیمت کارشناسی و پائین هم شروع می شود - به آنها اطلاع دهند. آنها هم بخاطر اینکه کسی خبر نداره بز خری می کنند و خدا بده برکت.

راهکار: راه اندازی یک سامانه آنلاین جامع که تمام مزایده ها در آن ثبت شود که هم اگر کسی بخاطر بدهی، خانه اش مزایده شد مفت فروخته نشود و هم اگر قرار است خریداری داشته باشد با شرایط اطلاعاتی مساوی افراد در مزایده شرکت کنند.

ارسال نظر: