خشم صهیونیست‌ها از اقدام باشگاه آث میلان

دیپلماسی ورزشی؛ راهی برای فشار بر اسرائیل

کدخبر: 2325260

وجود یک نهاد غیردولتی فراگیر، به منظور تحریم اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و علمی آثار صهیونیستی، اقدامی است که جای آن در جهان اسلام بسیار خالی است.

نسیم آنلاین : باشگاه فوتبال آث میلان ایتالیا در اطلاعیه‌ای در فیسبوک از نقشه رژیم صهیونیستی بدون کرانه باختری و بلندی‌های اشغالی جولان استفاده کرده که این مسئله با واکنش تند طرف صهیونیستی همراه بوده است.

این باشگاه ایتالیایی در اطلاعیه اعلام زمان برگزاری بازی دو تیم لهستان و رژیم صهیونیستی نقشه‌ای از این رژیم را قرار داده است که مورد اعتراف و تایید سازمان ملل است.

قرار دادن این نقشه در شبکه فیسبوک باشگاه آث میلان واکنش‌هایی مثبت و منفی در پی داشته است. بسیاری از کاربران اینترنتی از این اقدام استقبال کرده و در نظرات خود نسبت به این اقدام نوشته‌اند: "کشوری به اسم اسرائیل وجود ندارد". بسیاری هم خواستار آزادی فلسطین شدند.

تیم فوتبال رژیم صهیونیستی شب گذشته در نهایت بازی را با نتیجه 4 بر صفر به لهستان واگذار کرد.

رژیم صهیونیستی از زمان تأسیس جعلی‌اش با معضل اثبات وجودی و هویتی خویش در میان افکار عمومی روبرو بوده است.

رژیم صهیونیستی در دیپلماسی ورزش همانند بسیاری دیگر از عرصه‌های دیپلماسی عمومی به دلیل تهدید و نیازهایی که از این ناحیه‌ها احساس می‌کرده، فعالیت‌های قابل توجهی داشته است. المپیک ویژه یهودیان و حضور در مسابقات کشورهای عربی و اسلامی دو کار ویژه نخست دیپلماسی ورزشی تل‌آویو است.

اما با نگاهی دقیق‌تر می‌توان دریافت که دیپلماسی ورزشی بیش از آنکه برای رژیم صهیونیستی فرصت باشد، ابزاری جهانی برای مخالفان این رژیم اشغالگر در عرصه جهانی و عمومی برای تحت فشار قرار دادن و هجمه به مشروعیتش است. امری که باید در جمهوری اسلامی به خوبی درک شود و با اتخاذ یک راهبرد کلان و جامع ضمن استفاده از این فرصت، بر چالش‌های احتمالی آن مانند حضور فوتبالیست‌های ایرانی در تیم‌های اروپایی و مواجهه با تیم‌های صهیونیستی و …غلبه نمود.

امری که باید در جمهوری اسلامی به خوبی درک شود و با اتخاذ یک راهبرد کلان و جامع ضمن استفاده از این فرصت، بر چالش‌های احتمالی آن مانند حضور فوتبالیست‌های ایرانی در تیم‌های اروپایی و مواجهه با تیم‌های صهیونیستی و …غلبه نمود.

راه حل این چالش، تعریف یک BDS جدید، خلاقانه و فراگیر در درون جهان اسلام است. BDS یک جنبش مردمی در اروپاست که در راستای تحریم کالاهای صهیونیستی که به اروپا صادر می‌شود فعالیت‌های گوناگونی انجام داده و در این راستا بسیار موفق هم بوده است. وجود یک نهاد غیردولتی فراگیر، به منظور تحریم اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و علمی آثار صهیونیستی، اقدامی است که جای آن در جهان اسلام بسیار خالی است.

ارسال نظر: