فردا از سوی سازمان انرژی اتمی اعلام خواهد شد:

افزایش بدون محدودیت ذخایر اورانیوم غنی شده ایران

کدخبر: 2325308

سازمان انرژی اتمی کشور فردا، اطلاعات بسیار مهمی را در زمینه افزایش بدون محدودیت ذخایر اورانیوم غنی شده و هم چنین اقداماتی که برای ورود به گام دوم کاهش تعهدات برجامی انجام شده است در اختیار رسانه های گروهی کشور قرار خواهد داد.

کمتر از یک ماه پس از اولین بازدید نمایندگان رسانه های گروهی کشور از تاسیسات هسته ای نطنز و ارایه گزارش در خصوص روند اجرایی سازی مصوبات شورای عالی امنیت ملی در زمینه کاهش تعهدات برجامی، فردا (دوشنبه) دومین برنامه گزارش میدانی که از سوی سازمان انرژی اتمی برنامه ریزی گردیده با حضور بیش از ۷۰ نفر از نمایندگان رسانه های گروهی کشور درمجتمع هسته ای اب سنگین اراک اجرا خواهد شد.

بازدید اول نمایندگان رسانه های گروهی روز ۳۰ اردیبهشت سال جاری و در روزهای ابتدایی انتشار بیانیه شورای عالی امنیت ملی انجام شد که تاثیر بسیار مناسبی در آشنایی افکارعمومی با اقدامات در دست اجرا و همچنین ظرفیتهای کشور برای عملیاتی سازی تصمیمات اتخاذ شده در واکنش به بدعهدی امریکا و بی عملی کشورهای اروپایی در اجرای تعهداتشان بدنبال داشت.

بر اساس اطلاعات دریافتی در جریان این بازدید آخرین اقدامات انجام شده در زمینه باز طراحی راکتور تحقیقاتی اراک و همچنین روند افزایش تولید اب سنگین در مجتمع اراک تبیین می گردد. گفتنی است عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امورخارجه کشورمان روز گذشته در ملاقات با هلگا اشمیت معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد:مهلت ۶۰ روزه به هیچ عنوان تمدید نمی شود و ایران اقدامات بعدی یا همان گام دوم را اجرایی می‌کند مگر اینکه آن‌ها خواسته‌های ما را تامین کنند.

نور نیوز

ارسال نظر: