هشدار کنسولگری آمریکا در جده به اتباع خود در خاک عربستان

افشای دو انفجار رسانه‌ای نشده در جده از سوی آمریکا

کدخبر: 2325324

کنسولگری آمریکا در شهر جده عربستان، در بیانیه‌ای از شهروندان خود در عربستان خواست تا هشدارهای امنیتی را جدی بگیرند. اعلام خبر دو انفجار در جده از سوی کنسولگری آمریکا در حالی است که هیچ یک از رسانه‌های منطقه‌ای و جهانی ازین اتفاق اطلاع پیدا نکرده بودند.

دولت آمریکا از طریق کنسولگری خود در شهر جده عربستان، در بیانیه‌ای از وقوع انفجار دو خودروی بمب‌گذاری شده در تاریخ هفتم ژوئن گذشته در این شهر خبر داد.

به نوشته پایگاه خبری میدل ایست آنلاین ، اعلام خبر دو انفجار در جده از سوی کنسولگری آمریکا در حالی است که هیچ یک از رسانه‌های منطقه‌ای و جهانی ازین اتفاق اطلاع پیدا نکرده بودند.

در این بیانیه آمده است که کنسولگری از وقوع دو انفجار در هفتم ژوئن اطلاع دارد و اینکه این انفجارها موجب زخمی شدن چندین نفر شده اما کشته‌ای به همراه نداشته است.

در این بیانیه از اینکه هیچ شهروند آمریکایی در میان زخمی‌ها حضور دارد یا نه و اینکه مسئولیت آن بر عهده چه طرف‌هایی است، ابراز بی اطلاعی شده است.

با این وجود کنسولگری آمریکا در جده افزود: «شهروندان [آمریکایی] باید به هشدارها در خصوص سفر [به این شهر] توجه کنند و همچنین به ۵۰ مایلی (۸۰ کیلومتری) مرزهای عربستان با یمن به علت درگیری‌های مسلحانه نزدیک نشوند.»

این برای اولین بار است که یک کشور خارجی به شهروندان خود در عربستان در خصوص احتمال آسیب دیدن در جریان درگیری‌ها و شلیک موشک‌ها و به پرواز درآمدن پهپادها از سوی یمن هشدار می‌دهد.

خبرگزاری فارس

ارسال نظر: