برای نخستین بار

انصارالله با موشک کروز نیروگاه برق عربستان را هدف قرار داد

کدخبر: 2325348

نیروگاهی که شب گذشته هدف حمله موشکی ارتش یمن قرار گرفت، از بزرگترین نیروگاه‌های تولید برق در عربستان سعودی به شمار می‌رود که به بالاترین میزان بهره‌وری در این کشور دست پیدا کرده است.

نسیم آنلاین:ارتش و کمیته‌های مردمی یمن چهارشنبه شب با یک فروند موشک کروز، نیروگاه برق «الشقیق» در استان «جازان» عربستان سعودی را هدف قرار دادند.

به گزارش فارس بر اساس گزارش وبگاه « الخبر الیمنی »، الشقیق از بزرگترین نیروگاه‌های برق در عربستان به شمار می‌رود و هزینه ساخت آن بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال سعودی بوده است.

شرکت «صنایع سنگین هیوندا» (وابسته به کره جنوبی) ساخت این نیروگاه را از سال ۲۰۱۳ آغاز و تا سال ۲۰۱۸ به پایان رسانده است.

نیروگاه الشقیق با تولید ۲۶۴۰ مگاوات برق، ۷۰ درصد از نیازهای مصرفی استان‌های جنوبی عربستان یعنی «جازان، نجران و عسیر» را تأمین می‌کند.

بر اساس گزارش روزنامه سعودی «الوطن»، این نیروگاه به بالاترین میزان بهره‌وری در میان ایستگاه‌های برق عربستان دست پیدا کرده است.

پیش‌تر شبکه «العربیه» به نقل از «علی بن صالح البراک» رئیس اجرایی شرکت برق سعودی اعلام کرده بود، نیروگاه الشقیق علاوه بر تغذیه استان‌های جنوبی عربستان، بخشی از شبکه اصلی برق این کشور نیز خواهد بود.

اعتراف سعودی ها به حمله موشکی انصارالله

«ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف سعودی تأیید کرد که در ساعت 22:23 دقیقه (به وقت محلی) چهارشنبه شب (دیشب) یک موشک شلیک شده از یمن، نیروگاه برق و آب‌شیرین‌کن «الشقیق» در استان «جازان» را هدف قرار داده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عربستان « واس »، ترکی المالکی در ادامه مدعی شد این عملیات موشکی، خسارتی در پی نداشته است.

این در حالی است که «یحیی سریع» سخنگوی فرمانده نیروهای مسلح یمن دیشب با اعلام این خبر گفت، موشک شلیک‌شده به هدف مورد نظر اصابت کرده است.

سریع در ادامه اعلام کرد، طرف‌های امنیتی و نظامی در حال انجام تحقیقات برای مشخص کردن نوع موشک شلیک شده هستند (اما) «شبه‌نظامیان حوثی» -به تعبیر وی- مسئولیت کامل این اقدام با بکارگیری موشک کروز را پذیرفته‌اند.

ارسال نظر: