فتحی‌پور: اقتصاد ایران تحریم‌پذیر نیست

کدخبر: 2325399

رئیس اسبق کمسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه، نیاز است که قوانین اقتصادی متناسب با جنگ اقتصادی تدوین شود، گفت: امروز دشمن متوجه شده که تحریم‌ها بی‌نتیجه بوده و التماس و عقب‌نشینی آنها مهم‌ترین نشانه برای شکست تحریم‌هاست.

ارسلان فتحی پور رئیس اسبق کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نارضایتی مردم از وضعیت اقتصادی، گفت: وضعیت حاکم بر اقتصاد کشور و معیشت مردم به‌هیچ‌عنوان حاصل تحریم نیست بلکه نتیجه بی‌تدبیری‌های اقتصادی است که به صورت علمی روشن و آشکار است.

وی با بیان اینکه، مجلس شورای اسلامی می‌تواند در حوزه تقنین و نظارت زمینه رفع مشکلات اقتصادی و مقابله با تحریم‌های ظالمانه را فراهم کند، گفت: برای برون‌رفت از وضعیت کنونی، علم اقتصاد نسخه‌های دقیقی دارد که متأسفانه به آن از سوی دستگاه‌های اجرایی و نظارتی بی‌توجهی شده است.

نماینده سابق مردم کلیبر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید به عنوان یک استراتژی موردتوجه دولت و مجلس باشد، گفت: برای تحقق سیاست‌های اقتصادی مقاومتی لازم است که نمایندگان مجلس به صورت دقیق به این سیاست‌ها توجه داشته باشند و از هرگونه تصمیمی که با این سیاست‌های مهم مغایرت دارد، پرهیز کنند.

فتحی‌پور با بیان اینکه، گره زدن اقتصاد و معیشت مردم به برجام به هیچ عنوان منطقی نیست، گفت: کشور ما ظرفیت‌ها و منابع بزرگی دارد که به این ظرفیت‌ها و منابع، ساختار اقتصاد ایران را از هر نوع تحریمی مصون کرده است منتهی وقتی به این منابع و ظرفیت‌ها توجهی نمی‌شود، اقتصاد کشور از سوی تحریم مورد لطمه قرار می‌گیرد؛ بنده به عنوان یک اقتصاد دادن باور داشته و دارم که ساختار اقتصاد ایران تحریم پذیر نیست مگر آنکه ناکارآمدی‌های موجب تحریک‌پذیری آن شود.

وی با بیان اینکه، قوانین فعلی برای شرایط عادی است و نیاز است که قوانین اقتصادی متناسب با جنگ اقتصادی تدوین شود، گفت: باید برنامه‌ای مدون، دقیق و راهبردی برای مقابله به توطئه‌های اقتصادی دشمن تنظیم شود؛ البته امروز دشمن متوجه شده که تحریم‌ها بی‌نتیجه بوده و التماس و عقب‌نشینی آنها مهم‌ترین نشانه برای شکست تحریم‌هاست.

فتحی‌پور گفت: بنده تردیدی ندارم که با تدابیر مقام معظم رهبری و هوشیاری مردم مشکلات اقتصادی مردم رفع و از شرایط کنونی خارج خواهیم شد. خبرگزاری تسنیم

ارسال نظر: