دلالان اجازه کاهش قیمت گوشت را نمی دهند

کدخبر: 2325518

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به افزایش عرضه گوشت قرمز انتظار می رفت که قیمت ها کاهش مطلوبی پیدا کند اما واسطه گران اجازه کاهش قیمت را نمی‌دهند.

مرتضی رضایی در دومین نشست تشکل‌های جهادی با موضوعیت نقش تشکل‌های جهادی در رونق تولید درخصوص اینکه چرا کاهش قیمت گوشت قرمز در بازار برای مصرف کنندگان محسوس نیست افزود: با توجه به بارندگی‌های مناسب و وجود مراتع، زایش‌های دامی درکشور و طبق آمار بانک مرکزی و مرکز آمار ایران، قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز امسال نسبت به اواخر سال گذشته 10 هزارتومان کاهش یافته است.

وی اظهارداشت: در واقع واسطه گری متعددی که در بازار رسانی گوشت قرمز اتفاق می‌افتد باعث می‌شود که در زمان کاهش قیمت، واسطه‌ها نگذارند روند کاهشی طی شود اما در مقابل در زمان افزایش قمیت ها موجب افزایش شدید می‌شوند.

معاون وزیر جهادکشاورزی با تاکید بر اینکه قیمت گوشت قرمز با ادامه روند عرضه به بازار شکسته می‌شود تصریح کرد: ما از دامداران و تشکل‌ها درخواست داریم تا با تشکیل زنجیره‌های تولید، خودشان بازاررسانی گوشت قرمز را انجام دهند.

به گفته وی، اکنون قیمت کارشناسی و منطقی هر کیلوگرم دام زنده گوسفندی بین 34 تا 35 هزارتومان و لاشه گوسفندی 75هزارتومان است که باید به دست مصرف کنندگان برسد که البته ممکن است اکنون تفاوت قیمتی داشته باشد اما با این حالت نرخ خرده فروشی نسبت به اواخر سال گذشته کاهش را نشان می‌دهد.

واردات گوشت قرمز به منظور حفظ ذخایر استراتژیک انجام می‌شود

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی در خصوص واردات گوشت قرمز گفت: از آنجا که ما موظف هستیم که ذخایر استراتژیک را حفظ کنیم، از ابتدای سال تاکنون حدود 34 تا 35 هزارتن گوشت گوساله و 4 تا 5 هزارتن گوشت گوسفندی با ارز نیمایی به کشور وارد شده است.

وی درباره قیمت متعادل برای گوشت قرمز و گوشت مرغ افزود: آنچه که مدنظر وزارت جهاد کشاورزی و دولت است قیمت تمام شده تولید به انظمام سود منطقی است اما قیمت گوشت قرمز تابع نرخ گذاری عرضه و تقاضا است.

وزارت جهاد به نرخ جدید سبوس اعتراض دارد

رضایی درباره افزایش قیمت سبوس طی روزهای اخیر گفت: در یک کارگروهی بدون حضور نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی، قیمت مصوب سبوس را افزایش داده‌اند که منطقی نیست زیرا افزایش قیمت سبوس می‌تواند افزایش مجدد قیمت شیرخام و گوشت قرمز را در پی داشته باشد.

وی با تاکید براین که وزارت جهاد کشاورزی به مصوبه نرخ جدید سبوس معترض است افزود: وزارت جهاد کشاورزی اعتراض خود را نسبت به قیمت 1,250 تومان هر کیلوگرم سبوس به وزارت صنعت و کارگروه تنظیم بازار اعلام کرده است و باید این محصول به قیمت قبلی خود بازگردانده شود.

به گفته معاون امور دام وزیر جهادکشاورزی قیمت هر کیلوگرم سبوس پیش از این 860 تومان بود.

تسنیم

ارسال نظر: