تعطیلی فرودگاه‌های عربستان براثر حملات پهپادی یمنی‌ها

کدخبر: 2325533

دو فرودگاه سعودی مذکور هدف عملیات دقیق نیروهای پهپادی یمن قرار گرفتند که در نتیجه آن فعالیت این فرودگاه‌ها تعطیل شد.

به نقل از المسیره، یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، سه‌شنبه شب بار دیگر با پهپادهای «قاصف K2» عملیات گسترده‌ای علیه اهدافی در فرودگاه‌های منطقه‌ای أبها و جیزان را هدف قرار دادند.

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این‌باره تصریح کرد، عملیات گسترده یگان پهپادی، آشیانه‌های جنگنده‌ها و اهداف نظامی سعودی‌ها در دو فرودگاه أبها و جیزان را هدف قرار دادند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تأکید کرد، دو فرودگاه سعودی مذکور هدف عملیات دقیق نیروهای پهپادی یمن قرار گرفتند که در نتیجه آن فعالیت این فرودگاه‌ها تعطیل شد.

وی خاطرنشان کرد، هدف قرار دادن فرودگاه‌های أبها و جیزان در پاسخ به جنایت‌های ائتلاف متجاوز در حق ملت یمن و محاصره مداوم این کشور انجام شده است.

یحیی سریع بار دیگر از «غیرنظامیان و شرکت‌ها در عربستان خواست از فرودگاه‌ها و پایگاه‌های نظامی کشور دور بمانند؛ چرا که این مکان‌ها ناامن هستند و تا زمانی‌که تجاوزات دشمن متوقف و محاصره رفع نشود، در معرض حملات ما قرار دارند.»

در همین راستا، مراکز نظارت بر ترافیک هوایی از توقف پروازها از فرودگاه‌های ریاض، جده، الدمام و الطائف به فرودگاه‌های أبها و جیزان خبر داد.

طی یک ماه اخیر، این چندمین بار است که فرودگاه‌های جیزان و أبها هدف حملات موشکی و پهپادی یمن قرار می‌گیرند.

از سوی دیگر، «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن تأکید کرد، عملیات یگان پهپادی و موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی برای افزایش تنش نیست بلکه پاسخی طبیعی به تقریبا 5 سال تجاوز مستمر علیه یمن است.

این عضو شورای عالی سیاسی، سه‌شنبه شب در مصاحبه با تلویزیون «العربی» خاطرنشان کرد، این دشمن است که با استفاده از انواع تسلیحات حتی سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی تنش‌ها را افزایش می‌دهد.

الحوثی گفت: «ما تنها در برابر تجاوز مستمر به کشورمان مقابله می‌کنیم و در این زمینه تمام تلاش‌های‌مان را به کار خواهیم گرفت و با آن تعامل می‌کنیم.»

وی افزود: «پیشتر برای توقف عملیات پهپادی و موشکی پیشنهاد آتش‌بس را مطرح کردیم ولی دشمن آن به حملات خود ادامه داد و برادران ما در وزارت دفاع به این نتیجه رسیدند که جنایت‌های دشمن ادامه دارد آتش‌بس بی‌فایده است و بنابرین به شیوه‌های مختلف بازدارندگی بازگشتند. برخی می‌پندارند ما درصدد افزایش تنش هستیم ولی افزایش تنش از سوی دشمن علیه ما ادامه دارد و لحظه‌ای متوقف نشده است.»

این مقام یمنی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: «ما توانمندی‌های خود را به طور مستمر توسعه می‌دهیم. ما مراکز آزمایشی که توانمندی‌های کیفی ما را توسعه می‌دهد. می‌خواهیم که تمامی هواپیماهای دشمن را ساقط کنیم و موشک‌ها و پهپادهای‌مان به هر هدفی که دشمن را آزار می‌دهد، برسد. آنها فرودگاه‌ها، بازارها، زیرساخت‌ها، کاخ‌های ریاست‌جمهوری، دادگاه‌ها، زندان‌ها، مراسم‌های عروسی و منازل مسکونی را بمباران کرد و چیزی برای ما باقی نگذاشته‌اند مگر این‌که بمباران کرده‌اند.»

وی بار دیگر هرگونه حمایت و کمک از سوی ایران به نیروهای یمنی را رد کرد و گفت: «اگر ما، آن‌گونه که ادعا می‌کنند، بازوی ایران باشیم نمی‌گفتیم که اگر شما( تجاوز را) متوقف کنید ما هم ( حملات‌مان) را متوقف می‌کنیم... این بزرگترین دلیل برای اثبات این است که ما ارتباطی با ایران نداریم.»

وی تصریح کرد، هواپیمای آمریکایی، که واشنگتن به ساقط شدن آن اذعان کرد، نخستین بار نیست بلکه هواپیماهای دیگری نیز ساقط شده‌اند ولی این نخستین بار است که آمریکا به آن اذعان می‌کند. «ما همواره می‌گوییم که جنگ آمریکایی- اسرائیلی هم‌وزن با نقش امارات و عربستان سعودی نیست. آنها ابزاری برای اجرای پروژه‌هایی با نظارت آمریکا و با مداخله مستقیم آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها در جنگ هستند.»

الحوثی تأکید کرد: «اگر در حل مساله یمن جدی و خواهان صلح بودند، ما نیز آماده بودیم و بارها دست صلح به سوی آنها دراز کردیم و اگر در این زمینه جدیت و اقدام واقعی بینیم، ما نیز آماده هستیم.»

تسنیم

ارسال نظر: