ارزش ۳۰۰ میلیارد دلاری ارزهای رمزپایه در دنیا

کدخبر: 2325556

مجید حسینی‌نژاد عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی با اشاره به لزوم بسترسازی در حوزه استخراج ارزهای رمزپایه و تلاش برای همراستا ساختن منافع فعالان در این حوزه با منافع جامعه و کشور اظهار کرد: تهدید یا فرصت دانستن ارزهای رمزپایه مثل هر پدیده دیگری، بسته به نوع نگاه ما به یک پدیده جدید است که از آن یک فرصت و یا یک تهدید می‌سازد.

مجید حسینی‌نژاد با اشاره به لزوم بسترسازی در حوزه استخراج ارزهای رمزپایه و تلاش برای همراستا ساختن منافع فعالان در این حوزه با منافع جامعه و کشور اظهار کرد: تهدید یا فرصت دانستن ارزهای رمزپایه مثل هر پدیده دیگری، بسته به نوع نگاه ما به یک پدیده جدید است که از آن یک فرصت و یا یک تهدید می‌سازد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران افزود: ارزهای رمزپایه هم بسته به نوع نگاه ما می‌تواند یک فرصت باشد و یا برعکس، یک تهدید. یعنی حاکمیت یا دولت می‌تواند با نگاه تهدید محور، این ارزها را قاچاق بداند، به سمت شناسایی جوان‌هایی که در حال فعالیت در این حوزه هستند یا ارز رمزپایه استخراج می‌کنند برود و شروع کند به بگیر و ببند یا برعکس، بستری فراهم کند تا منافع مردم با منافع جامعه و کشور در این موضوع همراستا شود.

وی خاطرنشان کرد: ما امروز به دلایل بسیاری قادر نیستیم انرژی را صادر کنیم ولی می‌توانیم انرژی و برق را با نرخ مناسب یا همان نرخ تجاری، در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم و حتی برای استفاده از منافع و فرصت‌های صنعت استخراج ارزهای رمزپایه، شروع کنیم به بسترسازی و حتی آموزش به مردم.

حسینی‌نژاد با اشاره به ارزآوری ماینرها برای کشور و درآمدزایی با استخراج بیت کوین، گفت: این یک واقعیت است که در شرایط امروز هرکسی که در خانه‌اش در حال تولید بیت کوین است در خط مقدم مقابله با تحریم است و باید به فرصت‌های این بخش به صورت جدی نگاه کرد.

عضو کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر فرصت‌های اقتصادی ارزهای رمزپایه و ترند شدن این ارزها در دنیا گفت: در حال حاضر ارزش میانگین کل ارزهای فیزیکی در دنیا 30 تریلیارد دلار (30 هزار میلیارد دلار) است و مارکت‌کپ (MarketCap) ارزهای رمزپایه حدود 0.01 آن یعنی 300 میلیارد دلار است؛ این درحالی است که از 10 سال پیش تا امروز، در شرایطی که ارزش ارزهای فیزیکی تغییر چندانی نداشته، مارکت‌کپ ارزهای رمزپایه از 4 میلیارد دلار به 300 میلیارد دلار رسیده است. این یعنی ترند شدن ارزهای رمزپایه در سال‌های گذشته.

وی با بیان اینکه ارزهای دیجیتال قابل تحریم نیستند گفت: اگر دولت نتواند بستری مناسب برای ارز آوری در این بخش فراهم کند و بجای در اختیار قراردادن انرژی با قیمت مناسب برای استخراج ارزهای دیجیتال به سمت تهدید دانستن این فعالیت‌ها برود، طبیعی است که بسیاری از فعالان در این بخش را تبدیل به قاچاقچی می‌کند.

حسینی‌نژاد اضافه کرد: در چنین شرایطی نتیجه چه می‌شود؟ بجای اینکه از این پدیده به عنوان فرصت استفاده کنیم، با عدم بسترسازی مناسب، قاچاقچی می‌سازیم. این درحالی است که با بسترسازی در حوزه ارزهای رمزپایه، می‌توان منافع دولت و مردم را در یک راستا قرار داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مچگیری در این فضا نتیجه مطلوب ندارد و باید بجای مچگیری، به سمت توان افزایی و سیاست‌گذاری صحیح و اصولی برای استفاده از ظرفیت‌های مختلف حرکت کنیم. تسنیم

ارسال نظر: