دیپلمات روس: در صورت اقدام آمریکا علیه ایران، تهران تنها نخواهد ماند

کدخبر: 2325600

دیپلمات ارشد روسیه می‌گوید اگر آمریکا علیه ایران به اقدام نظامی متوسل شود، روسیه و بسیاری دیگر از کشورها از ایران حمایت خواهند کرد.

یک دیپلمات ارشد روس می‌گوید در صورت اقدام نظامی آمریکا علیه ایران، روسیه به حمایت از تهران خواهد پرداخت.

به نوشته پایگاه خبری « بلومبرگ »، «زمیر کابولوف» از مقام‌های ارشد وزارت خارجه روسیه که در مسکو در جمع گروهی از خبرنگاران صحبت می‌کرد، در مورد آثار تحریم‌های تازه آمریکا از جمله علیه مقام معظم رهبری، گفت: «پنجره بسیار کوچکی [برای حل و فصل دیپلماتیک مسائل] باز مانده، چراکه این اقدام بسیار توهین‌آمیزی در روابط میان دولت‌هاست. اما، امید تا آخرین لحظه وجود دارد».

وی در مورد احتمال توسط آمریکا به اقدام نظامی علیه ایران، گفت: «اگر خدای نخواسته ایالات متحده زمانی اقداماتی جنون‌آمیز و غیرمسئولانه علیه ایران انجام دهد، این کشور هرگز تنها نخواهد ماند.»

کابولوف افزود: «نه فقط روسیه، بلکه بسیاری از کشورها جانب ایران را خواهند گرفت.»

در هفته‌های گذشته دولت آمریکا با اقدامات مختلف از جمله به حداکثر رساندن تحریم‌های نفتی، اعزام چند هزار نیرو، ناو هواپیمابر و بمب‌افکن به منطقه و همچنین تشدید فشار به کشورها برای توقف تجارت با ایران، تنش‌ها در منطقه را افزایش داده است. تازه‌ترین مورد از این اقدامات، ورود یک فروند پهپاد جاسوسی این کشور به حریم هوایی ایران بود. پس از آنکه پنج‌شنبه گذشته این پهپاد متجاوز هدف پدافند جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد که قصد داشته ایران را هدف حمله نظامی قرار دهد.

ارسال نظر: