تغییر مسئله و اتهام به ایران

آخرین راه کار آمریکا برای نجات از پهپادهای یمن

کدخبر: 2325722

به نظر می رسد آمریکایی ها سعی دارند با تغییر مسئله و بردن انگشت اتهام به سوی ایران و عراق ضمن کوچک نشان دادن اهمیت عملیات پهپادی انصارالله علیه پایگاه های نفتی سعودی، راه حلی برای نجات از پهپادها و تداوم این حملات بیابند.

نسیم آنلاین : تداوم حملات پهپادی انصارالله به فرودگاه های جنوبی عربستان معادلات یمن را وارد فاز جدیدی کرده است. چندی پیش نیروهای یمنی در یک عملیات پهپادی بزرگ با چندین پهپاد تأسیسات نفتی عربستان را هدف قرار دادند و خسارات زیادی به تأسیسات نفتی و خطوط انتقال نفت این کشور از شرق به غرب وارد کردند.

راهبرد جدید صنعا بر محوریت کشاندن هزینه های نبرد به داخل مرزهای امارات و عربستان است. فراوانی حملات پهپادی در هفته های اخیر به استان های جنوبی سعودی و فرودگاه های امارات نمونه هایی از این راهبرد جدید است. حال عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله با بیان اینکه «موعد جنگ بزرگ نزدیک است» این سناریو را علنی کرده است.

جریان انصارالله یمن در عملیاتی که بزرگترین عملیات از زمان آغاز جنگ رژیم آل سعود ضد این کشور به شمار می‌رود، موفق شد در اردیبهشت ماه با ۷ هواپیمای بدون سرنشین دو تأسیسات نفتی وابسته به شرکت عربستان سعودی را هدف قرار دهد.

یک منبع نظامی با اعلام این خبر تاکید کرد که هفت پهپاد یگان هوایی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن حملاتی را به تأسیسات حیاتی عربستان صورت دادند. وی اظهار کرد: ما آماده انجام عملیات بیشتر و حملات خاص و شدید در صورت تداوم تجاوزات و محاصره ظالمانه ائتلاف سعودی - اماراتی هستیم.

ادعای تازه آمریکایی ها

آمریکا در خصوص یکی از حملات مهم یمنی ها مدعی شده که حمله پهپادی به تأسیسات نفتی عربستان از خاک عراق صورت گرفته نه یمن.

وال استریت ژورنال در مطلبی نوشت: مقامات آمریکایی به این نتیجه رسیده‌اند که حملات پهپادی به صنعت نفت عربستان در ماه مه(اردیبهشت ماه) از خاک عراق، و نه یمن، صورت گرفته و موجب این نگرانی شده است که ایران در حال گشودن جبهه‌ای جدید است.

نصرالدین عامر قائم‌مقام وزیر اطلاع رسانی یمن درباره تحولات اخیر یمن و حمله یگان پهپادی ارتش یمن به فرودگاه‌های عربستان گفت: جنگ ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی وارد پنجمین سال خود شده است و این جنگ همچنان در کشتار بی‌گناهان، غیرنظامیان، کودکان و زنان یمنی ادامه دارد و در حال افزایش بوده و متجاوزان نیز محاصره همه‌جانبه‌ای را علیه مردم یمن اعمال کرده‌اند.

وی افزود: «عملیات ارتش یمن در چارچوب حق طبیعی در واکنش به این تجاوزات بوده تا با اعمال فشار، کشورهای متخاصم را مجبور به توقف حملات علیه مردم و پایان محاصره کنند. این حملات ادامه خواهد یافت تا این هدف محقق شود و دستیابی به این هدف به زودی محقق خواهد شد.»

به نظر می رسد آمریکایی ها سعی دارند با تغییر مسئله و بردن انگشت اتهام به سوی ایران و عراق ضمن کوچک نشان دادن اهمیت عملیات پهپادی انصارالله علیه پایگاه های نفتی سعودی، راه حلی برای نجات از پهپادها و تداوم این حملات بیابند.

ارسال نظر: