«سنتکام» ادعا کرد به یک مقر القاعده در شمال سوریه حمله کرده است

کدخبر: 2326747

نظامیان تروریست آمریکایی در منطقه غرب آسیا (سنتکام) مدعی شدند که به پایگاه القاعده در شمال سوریه حمله کردند.

ستاد فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده موسوم به «سنتکام» - که در لیست تروریستی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد - بامداد امروز (دوشنبه) اعلام کرد که در خاک سوریه عملیات نظامی انجام داده است.

سنتکام با صدور بیانیه‌ای مدعی شد: «نیروهای آمریکا در تاریخ سی‌ام ژوئن 2019، حمله‌ای به یک پایگاه آموزشی متعلق به شاخه القاعده در سوریه، در نزدیکی استان حلب انجام دادند».

در این بیانیه ادعا شده که در عملیات مذکور، عاملان تروریستی که مسئول حملات در کشورهای خارجی بوده و «شهروندان آمریکا، متحدان این کشور و دیگر غیرنظامیان بی‌گناه را تهدید می‌کردند» هدف قرار داده شدند.

سازمان تروریستی سنتکام همچنین مدعی شد که شمال سوریه همچنان مأمن سران شاخه سوری القاعده بوده که فعالانه عملیات‌های تروریستی نظیر حملات در کشورهای غربی و منطقه غرب آسیا را برنامه‌ریزی می‌کنند.

این سازمان آمریکایی در پایان تصریح کرد که به عملیات علیه تروریست‌های داعش و القاعده و ممانعت از تبدیل شدن سوریه به پایگاه امن آنها ادامه می‌دهد.

صحت ادعای سنتکام در حمله به پایگاه تروریست‌های القاعده نه تنها هنوز تایید نشده بلکه پیشتر ثابت شده است که در اکثر عملیات‌های نیروهای آمریکایی در خاک سوریه، بیشتر غیرنظامیان، مناطق مسکونی و مواضع ارتش و نیروهای مردمی هدف قرار گرفته‌اند تا پایگاه‌های تروریست‌ها.

همچنین نیروهای خارجی تحت پوشش ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا با سوءاستفاده از بحران سوریه در اوایل وقوع آن و حضور تروریست‌ها در مناطقی از این کشور، بدون مجوز و دعوت رسمی دولت سوریه وارد خاک این کشور شده و اقدام به تاسیس پایگاه نموده‌اند.

«کارگروه مشترک عملیات عزم راسخ» پیشتر طی گزارش ماهانه خود اذعان کرد در حملات جنگنده‌های ائتلاف بین اوت ۲۰۱۴ تا پایان مه ۲۰۱۹ دست‌کم ۱۳۱۹ غیرنظامی کشته‌ شده‌اند. فارس

ارسال نظر: