شواهد شکست پروژه معامله قرن آشکار است

کدخبر: 2327762

دکتر «محمود الزهار» بیان داشت که انتظار می رود پروژه معامله قرن شکست بخورد زیرا خلاف قوانین بین المللی است و مردم فلسطین و تمام ملت های عربی آن را نمی پذیرند.

طی ماه های اخیر مهم ترین موضوع حوزه غرب آسیا پروژه معامله قرن و ابعاد و پیامدهای آن برای منطقه است. در همین راستا کنفرانس اقتصادی در راستای اجرای معامله قرن در بحرین برگزار شد که با واکنش های مخالف فلسطینی و عربی و بین المللی مواجه شد.

از سوی دیگر صهیونیست ها نیز به اقدامات توسعه طلبانه خود ادامه می دهند و در آخرین مورد نیز اعلام کرده اند که روستایی را در بلندی های اشغالی جولان به نام ترامپ نامگذاری می کنند!

دکتر محمود الزهار گفت : *طی هفته های اخیر صهیونیست ها بخشی از جولان اشغالی سوریه را به نام ترامپ نامگذاری کردند. تحلیل و واکنش شما به این موضوع چیست؟

این گامی اصیل در تاریخ کسانی است که فلسطین را دزدیدند و آن را اسرائیل نامگذاری کردند و همچنین گامی اصیل در تاریخ آمریکایی هایی است که سرزمین های متعلق به سرخ پوستان را دزدیده و آن را ایالات متحده آمریکا نامیدند. در واقع این روشی اصیل است که آنها برای دزدیدن اموال ملت ها و مصادره اراده آنها به کار می گیرند.

*برای مقابله با نشستهایی شبیه کنفرانس اقتصادی بحرین به عنوان بخشی از پروژه معامله قرن چه راه ها و اقداماتی را پیشنهاد می دهید؟

گروه های فلسطینی مانند حماس و جهاد و دیگر گروه ها به صورت صریح موضع خود مبنی بر مخالفت با معامله قرن را اعلام کرده اند. اگر صاحبان حق بدان پایبند باشند، به هیچ وجه از بین نخواهد رفت اما پاسخ واقعی تقویت نیروهای مسلح با سلاح و حمایت از ملت فلسطین است که بدین صورت جوامع را تثبیت کند.

هیچ فلسطینی نباید پولی را بپذیرد یا سخنی دال بر موافقت با معامله فروش فلسطین در برابر پول دزدیده شده از ملت های عرب و رهبران مزدور آمریکا و صهیونیست ها بر زبان جاری کند.

*هدف اصلی برگزاری نشست بحرین با محوریت موضوع اقتصادی چیست؟

هدف آن خریدن اراده ملت فلسطین در برابر سرزمین و مقدساتش است و ملت فلسطین نه تنها به هیچ وجه این موضوع را نمی پذیرد بلکه خون بهترین رهبران و فرزندانشان را در راه دفاع از تمام سرزمین و مقدساتش عطا خواهد کرد. بنابراین هر نوع پولی به هر عنوانی باید رد شود.

*وحدت کنونی گروه های فلسطین از یک سو و راهپیمایی های بازگشت از سوی دیگر چه تاثیری بر خنثی کردن معامله قرن دارد؟

ناکام گذاشتن این پروژه توسط گروه ها و نهادهای بین المللی آغاز شد؛ این نهادها درک می کنند که این پروژه مخالف قوانین بین المللی صادر شده پس از سال ۱۹۴۸ میلادی و تقریباً مخالف موضع اروپایی ها و کشورهای اسلامی است.

اروپایی ها به جز چک و کشورهای دیگر با انتقال سفارت آمریکا به قدس مخالفت کردند. بنابراین معامله قرن نیز تمام دلایل شکست را با خود و از خود دارد. راهپیمایی های بازگشت نیز نقش خود را در بازدارندگی اشغالگران و فشار بر آن برای اجابت درخواست رفع محاصره ایفا کرده است. این موضوع نیز تقریباً روزانه محقق می شود.

درباره مصالحه نیز بدون شک تاثیر زیادی دارد اما واقعیت این است که تشکیلات خودگردانی که با اشغالگران صهیونیستی در کرانه باختری همکاری می کند، خواهان مصالحه نیست.

زیرا برخی از عرب ها و یهودیان و آمریکایی ها خواهان مصالحه نیستند. انتظار می رود پروژه معامله قرن شکست بخورد. زیرا خلاف قوانین بین المللی است و مردم فلسطین و تمام ملت های عربی آن را نمی پذیرند. رهبران کشورهای حوزه خلیج فارس نیز که آن را تایید می کنند نیز سرنوشت شان شکست است. مهر

ارسال نظر: