هشدار اتحادیه عرب درباره استمرار حفاری‌های رژیم صهیونیستی در قدس

کدخبر: 2327763

اتحادیه عرب در واکنش به افتتاح یک تونل در شهر قدس اشغالی، درباره استمرار حفاری‌های رژیم صهیونیستی در این شهر هشدار داد.

اتحادیه عرب اقدام رژیم صهیونیستی در افتتاح تونل موسوم به «طریق الحجاج» در شهرک سلوان منتهی به مسجدالاقصی را بشدت محکوم کرد.

«سعید ابوعلی» معاون دبیرکل اتحادیه عرب در بخش فلسطین و اراضی اشغالی عربی ضمن محکوم کردن افتتاح این تونل، درباره نتایج و پیآمدهای خطرناک استمرار حفاری‌های رژیم صهیونیستی در شهر قدس اشغالی هشدار داد.

وی افزود که این اقدامات غیرقانونی و شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی مشروعیت ندارد و نقض تمامی قوانین بین‌المللی، معاهدات و توافقنامه‌های امضا شده است.

طبق گزارش وبگاه « الیوم‌السابع »، ابوعلی همچنین مخالفت اتحادیه عرب با تمامی تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای تغییر هویت بخش قدیمی شهر قدس اشغالی به خصوص حرم شریف قدس و اماکن اسلامی و مسیحی را اعلام کرد.

وی تصریح کرد که این اقدامات اسرائیل نقض آشکار قانون بین‌المللی است که شهر قدس را یک شهر اشغالی و میراث اسلامی محض می‌داند.

این مسئول اتحادیه عرب همچنین خواستار توقف همه حفاری‌های غیرقانونی رژیم صهیونیستی در بخش قدیمی قدس شد و بر ضرورت عمل کردن جامعه جهانی به مسئولیت حقوقی، سیاسی و اخلاقی خود برای توقف فوری این اقدامات نژادپرستانه تأکید کرد.

رژیم صهیونیستی در مراسمی با حضور «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا و «جیسون گرینبلات» فرستاده آمریکا، یک تونل در محله وادی حلوه در شهرک سلوان را افتتاح کرد. فارس

ارسال نظر: