ایران و کره شمالی دو سکانس فیلم انتخاباتی ۲۰۲۰

ترامپ؛ عاشق نخستین‌ها برای پیروزی در انتخابات

کدخبر: 2327771

دلیل اصلی این برخورد ترامپ را می توان نزدیکی انتخابات ۲۰۲۰ و لزوم جمع کردن پرونده های سیاست خارجی اش دانست. ترامپ مدعی است که او اشتباهات اوباما را در خصوص ایران و کره شمالی را تکرار نخواهد کرد و آنان را به روشی درست حل خواهد کرد. 

نسیم آنلاین : سومین دیدار کیم و ترامپ بازتاب فراوانی در رسانه ها داشت. ترامپ با حضور در مدار 38 درجه واقع در منطقه غیر‏نظامی میان دو کره با کیم دیدار کرد و پس از سوال از رئیس جمهور کره شمالی که آیا دوست دارد پای خود را به خاک کره شمالی بگذارد با پاسخ هوشمندانه کیم روبرو شد که گفت: اگر این اتفاق بیافتد تو اولین رئیس جمهور آمریکا هستی که به کره شمالی وارد شده ای. این سخنان کیم نشان داد که وی به خوبی مانند بسیاری از رسانه ها ترامپ را شناخته است که عاشق «اولین» هاست.

سران آمریکا و کره شمالی پیش از این در سال ۲۰۱۸ در کشورهای سنگاپور و ویتنام دیدار چهره به چهره داشتند.

دلیل اصلی این برخورد ترامپ را می توان نزدیکی انتخابات ۲۰۲۰ و لزوم جمع کردن پرونده های سیاست خارجی اش دانست. ترامپ مدعی است که او اشتباهات اوباما را در خصوص ایران و کره شمالی را تکرار نخواهد کرد و آنان را به روشی درست حل خواهد کرد.

دومین سکانس آرزوهای ترامپ: مذاکره با سران ایران و عقب نشینی جموری اسلامی

باید هوشیار بود که ترامپ همین سناریو را در خصوص ایران در حال دنبال است. در ماه‌های گذشته برخی مذاکره با آمریکایی‌ها را در رسانه‌ها و تریبون‌هایشان مطرح کردند. دمیدن در دو قطبی جنگ یا مذاکره، مقدمه سازی این سناریو در میان افکار عمومی بود که البته ناکام ماند. جدیت رهبر معظم انقلاب رد سناریو «یا مذاکره یا جنگ» با مطرح کردن «نه مذاکره و نه جنگ» در کنار عقب‌نشینی آمریکایی‌ها از برخی لفاظی هایشان مهم‌ترین دلایل ناکامی غرب و غرب‌گرایان داخلی در این سناریو بود.

شکست این سناریو تا جایی پیش رفت که حتی ناو هواپیمابر آمریکایی‌ها که به سمبل نمادین آمادگی و تهدید آمریکایی‌ها تبدیل شده بود به خلیج‌فارس نیامد.

هرچند آمریکایی‌ها از سخنان و تحرکات ماجراجویانه عقب‌نشینی کردند و ترامپ با دادن شماره تلفن برای مذاکره التماس گونه رفتار کرد؛ اما باید توجه داشت که سناریو اصلی مذاکره است. ترامپ به دنبال آن است که یک برگ برنده برای انتخابات پیش رو برای خود در دست داشته باشد و دنبال حل مسئله یا کاهش فشارها بر ایران نیست.

انتقاد مخالفان از شوی رسانه ای ترامپ

«برنی سندرز» نماینده مجلس نمایندگان آمریکا و نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ این کشور با اشاره به دیدار «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اظهار داشت آمریکا به دیپلماسی حقیقی نیاز دارد نه عکس های نمایشی.

وی اظهار داشت: من با اینکه ترامپ با دشمنان ما دیدار می کند مشکلی ندارم ولی نمی خواهم از آن تنها برای انداختن عکس استفاده شود. آنچه ما به آن نیاز داریم یک دیپلماسی حقیقی است.

سندرز همچنین افزود: آمریکا برای آنکه بتواند چنین دیپلماسی را در پیش بگیرد نیازمند یک وزارت امور خارجه قدرتمند است.

وی اعلام کرد که همه رسانه ها بر روی این دیدار تمرکز داشتند ولی آنچه مهم است این است که در آینده چه پیش خواهد آمد.

هم چنین مشاور امنیت رئیس جمهور سابق آمریکا با دروغگو خواندن دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا گفت: سیاست خارجه وی از کره شمالی و ایران گرفته تا ونزوئلا با شکست همراه بوده و بیشتر شبیه یک شوی تلویزیونی است.

«بن رودز» روز یکشنبه، ترامپ دروغ می گوید که باراک اوباما در زمان ریاست جمهوری اش تلاش های فراوانی برای دیدار با «کیم جونگ اون» رهبر پیونگ یانگ داشته است.

رودز در پیامی توییتری با اشاره به دیدار سران آمریکا و کره شمالی در منطقه مرزی دوکره نوشت، ترامپ دروغ می گوید، من به مدت هشت سال در ریاست جمهوری اوباما حضور داشته ام و در این مدت اوباما هرگز برای دیدار با «اون» تلاشی نکرد.

ترامپ در کنفرانس خبری با رئیس جمهور کره جنوبی مدعی شد، اوباما بارها تلاش کرد تا با رهبر کره شمالی دیداری با او داشته باشد اما موفق نبوده است.

اوباما در مرز کره شمالی و جنوبی

حجم ویدیو: 5.75M | مدت زمان ویدیو: 00:01:11 دانلود ویدیو
ارسال نظر: