سیاست‌های دولت هپکو را زمین زد!

کدخبر: 2328961

پوری حسینی گفت: آقایی که دو سال پیش با 10 میلیون تومان و 217 میلیارد تومان تعهد با فروش اقساطی چک و سفته هپکو را خریده و آن زمان ما برای هر سهم 150 تومان با او معامله کرده بودیم، حالا پشیمان است. در حال حاضر قیمت سهم حدود 70 تومان است منتها این 70 تومان 10 برابر رشد کرده و عملا 700 تومان است.

میرعلی اشرف پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی با اشاره به واگذاری شرکت هپکو اظهار کرد: آقایی که دو سال پیش با 10 میلیون تومان و 217 میلیارد تومان تعهد با فروش اقساطی چک و سفته هپکو را خریده و آن زمان ما برای هر سهم 150 تومان با او معامله کرده بودیم، حالا پشیمان است. در حال حاضر قیمت سهم حدود 70 تومان است منتها این 70 تومان 10 برابر رشد کرده و عملا 700 تومان است.

وی افزود: آن زمان هپکو را با قیمت هر سهم 150 تومان به او فروختیم و اکنون به 700 تومان رسیده است. حالا می‌بینیم خریدار هپکو سه بار به من نامه کتبی داده و گفته که با وجود اینکه سهام هپکو اکنون چند برابر شده است، ولی با همان قیمتی که به من دادی آن را به خودتان واگذار کردم. بیا اینجا را اداره کن من نیستم. من یک ریال نمی‌خواهم به همان قیمتی که به من فروختید، مال خودتان چکهایم را پس بدیم می‌خواهم بروم.

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: شما می‌خواهید بدانید که در هپکو چه خبر است؟ الان به شما می‌گویم. زمانی که هپکو دست دولت بود، اجازه واردات ماشین آلات راهسازی را نمی‌دادند. چرا پراید در کشور ما 50 میلیون تومان است. به دلیل اینکه یک دیوار بلند عوارض و حق گمرکی 200 درصدی کشیدیم و هر خودرو خارجی بخواهد وارد شود، باید این حقوق را بپردازد. اگر این دیوار برداشته شود آیا کسی پراید را 50 میلیون و یا دنا را 150 میلیون می‌خرد؟ این دیوار تعرفه برای ماشین آلات راه سازی هم در زمان سهامداری دولت در هپکو وجود داشت.

پوری حسینی بیان کرد: زمانی که دولت از سهامداری خارج شد گفت من که دیگر نیستم، پس این دیوار تعرفه را بردارید. کسی که خودش وزیر و رئیس گمرک بود به من گفت ما خودمان ماشین آلات راهسازی دست دوم چینی را از مناطق آزاد و ویژه وارد کشور کردیم. وقتی شما لودر و بلودوزر دست دوم چینی را می‌آورید کسی پیدا می شود که از هپکو ماشین آلات بیاورد؟ معلوم است که در این صورت هپکو زمین می‌خورد؟ هیپکو زمین خورد نه به خاطر اینکه آقای عطاریان رفت آنجا را خرید، چون سیاست دولت عوض شد. هپکو تنها در وسط ماند و همه حمایتها برداشته شد، بنابراین با سر به زمین خورد.

نود اقتصادی

ارسال نظر: