اروپا در محاصره هژمونیک آمریکا قرار دارد

کدخبر: 2328994

اروپا به قدرت درجه دو و سه تبدیل شده است و نمی‌تواند رفتارهایی در جهت مخالف سیاست‌های آمریکا داشته باشد. آمریکا بصورت هژمونیک اروپا را تحت سلطه خودش قرار داده است.

نسیم آنلاین : مجید محتشمی عضو شورای سیاستگذاری اصباح‌طلبان ، درباره اجرای گام دوم جمهوری اسلامی در کاهش تعهداتش در برجام، اظهار داشت: اقدام دولت و دستگاه دیپلماسی منطبق با بندهای مندرج در برجام است که در صورت عدم اجرای‌ آن توسط اروپا و آمریکا، ایران می‌تواند در چارچوب قرار داد برخی تعهدات خود را کاهش داد.

وی افزود: برای مثال توقف فروش مازاد مواد غنی شده یا افزایش غنی‌سازی از 3.67 درصد در همین راستا است، تا زمانی که اروپا و آمریکا به برجام برگردند و در آن صورت دولت می‌تواند تصمیم جدیدی اتخاذ کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره "اینستکس" خاطرنشان کرد: امروزه اروپا به قدرت درجه دو و سه تبدیل شده است و نمی‌تواند رفتارهایی در جهت مخالف سیاست‌های آمریکا داشته باشد. آمریکا بصورت هژمونیک اروپا را تحت سلطه خودش قرار داده است.

محتشمی ادامه داد: ایران در 40سال گذشته توانسته خودش را به قدرت اول منطقه غرب آسیا تبدیل کند اما اروپا برعکس ایران، کاملا در چارچوب محاصره هژمونیک آمریکا قرار گرفته است. سران کشورهای اروپایی به‌ویژه انگلیس، فرانسه و آلمان بخاطر نوع عملکرد آمریکا و ترامپ، نشان دادند از پلکان قدرت پایین آمدند و این باعث تاسف برای کشورهایی است که زمانی اراده مستقلی داشتند.

تسنیم

ارسال نظر: