بازداشت فلسطینیان در عربستان

کدخبر: 2329118

یکی از شخصیت‌های دانشگاهی عربستان اعلام کرد، ریاض به روند بازداشت فلسطینی‌های مقیم در این کشور ادامه داده و بتازگی ۵۰ نفر دیگر را بازداشت کرده است.

«سعید بن ناصر الغامدی» از شخصیت‌های دانشگاهی عربستان و مقیم خارج اعلام کرد، دور جدیدی از بازداشت فلسطینی‌های مقیم در این کشور آغاز شده است.

الغامدی در صفحه توئیتر خود نوشت: اقداماتی دیگری برای بازداشت‌های فلسطینی‌های بیشتری در عربستان در جریان است و اتهام‌های مطرح شده علیه آنها همان اتهاماتی است که بر اساس آن تا کنون 60 فلسطینی بازداشت شده‌اند. عربستان سعودی در آوریل گذشته سلسله اقداماتی علیه 50 فلسطینی در عربستان اتخاذ کرده‌اند که از جمله آنها ممانعت از سفر، بلوکه کردن حساب‌های بانکی و قطع همکاری با‌ آنها در محل کارشان بود و بهانه اقدامات مذکور،‌ اعلام همبستگی این فلسطینی‌ها با مقاومت، توجه آنها به قدس و نوار غزه و نیز تأیید حماس بود.

الغامدی همچنین اعلام کرد مقامات سعودی بیش از 20 زن فلسطینی و مصری را که در سال 2018 به اتهام وابستگی به گروه «اخوان المسلمین» بازداشت کرده بود، آزاد کرده است زیرا این افراد پس از چند ماه تحقیق از اتهامات تبرئه شدند.

عربستان و امارات در ماه‌های اخیر اقدامات خود را برای جلوگیری از انتقال پول و کمکهای مالی به جنبش حماس و دیگر گروههای مقاومت فلسطینی، تشدید کرده‌اند.

در سه دهه‌ای که از تأسیس جنبش مقاومت اسلامی حماس می‌گذرد، این گروه همواره به دلایل مختلفی که بارزترین آن محاصره اقتصادی از سوی رژیم صهیونیستی بوده، از مشکلات مالی رنج برده است؛ اما طی ماههای اخیر اقدامات و کارشکنی‌هایی که از سوی برخی طرف‌ها از جمله کشورهای عربی رخ داده، مساله وارد مرحله جدیدی شده است.

منابع داخل حماس به العربی الجدید گفتند که کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به خصوص عربستان سعودی و امارات دست به اقدامات شدیدتری برای مقابله با ارسال کمک مالی از سوی افراد و مؤسسات مختلف به حماس در پیش گرفته‌اند فارس

ارسال نظر: