نقشه خطرناک آل سعودبرای حذف شیخ زکزاکی

کدخبر: 2329431

اقدامات دولت نیجریه که سرسپرده رژیم آل سعود است در خصوص تلاش برای به شهادت رساندن شیخ ابراهیم زکزاکی نگرانی ها را در خصوص اوضاع جسمانی ایشان شدت بخشیده است.

انتشار اخبار و گزارش های رسانه ای در خصوص وخیم تر شدن حال شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه نگرانی ها را در خصوص احتمال به شهادت رساندن ایشان افزایش داده است.

سال ۲۰۱۵ نیروهای امنیتی و ارتش نیجریه با حمایت رژیم آل‌سعود با یورش به حسینیه شیعیان در شهر «زاریا» بیش از هزار نفر را کشتند که برخی منابع شمار شهدا را تا ۲ هزار نفر هم نوشته‌اند.

در آن حمله شیخ زکزاکی به شدت زخمی شد و ۴ فرزندش نیز به شهادت رسیدند از آن زمان تا کنون زکزاکی و همسرش همچنان در زندان به سر می‌برند و علی‌رغم حکم دادگاه عالی نیجریه برای آزادی وی، دولت نیجریه او را آزاد نکرده است.

طی چند روز گذشته، گزارش‌های متعددی از وخامت حال شیخ زکزاکی منتشر شده است. بر اساس گزارش‌ها و به گفته تیم پزشکی معالج شیخ زکزاکی در زندان عمداً دچار مسمومیت شده و زنده ماندن ایشان تا کنون چیزی شبیه به معجزه بوده است.

شواهد حاکی از آن است که وضعیت جسمانی شیخ زکزاکی به دلیل وجود سرب بالا در خون و عدم مداوا و مشکلات پزشکی دیگر ناشی از شکنجه، در وضع اورژانسی و بسیار وخیم قرار دارد. فرزند شیخ زکزاکی نیز با انتشار نامه‌ای برای چندمین بار از توطئه رژیم وابسته نیجریه برای به شهادت رساندن پدرش خبر داده و نوشته «تقریباً همه گزینه‌ها برای نجات جان پدرم از دست رفته است».

شواهد و مدارک پزشکی منتشر شده نشان می دهد که عوامل وابسته به نظام نیجریه تلاش دارند تا با تزریق مقادیر زیادی سرب به خون شیخ زکزاکی به روش های مختلف شرایط جسمی ایشان را به صورت تدریجی وخیم کرده و در نهایت به شهادت برسانند.

طرفداران شیخ زکزاکی نیز هم چنان با برگزاری تظاهرات خواهان آزادی وی هستند. ده‌ها نفر از تظاهرکنندگان در ابوجا که به تازگی خواستار آزادی شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر جنبش اسلامی نیجریه شده بودند، شهید یا زخمی شدند. ده‌ها نفر از تظاهرات کنندگان در ابوجا، پایتخت نیجریه در تیراندازی نیروهای امنیتی این کشور شهید یا زخمی شدند. آنها اعلام کردند تا زمانیکه شیخ زکزاکی آزاد نشود تظاهرات نیز ادامه خواهد داشت. شیخ زکزاکی از عوارض گلوله‌هایی که در پی قتل عام زاریا دربدنش مانده است رنج می‌برد.

در همین راستا به تازگی جمعی از مسلمانان ترکیه، روز ۲۲ تیرماه، با تجمع در منطقه «امین اونو» ی استانبول با شیخ زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه اعلام همبستگی خواهند کرد. براساس این فراخوان در روز شنبه، ۲۲ تیرماه رأس ساعت ۱۷:۳۰ به وقت محلی در مقابل مسجد جدید استانبول تجمعی با هدف حمایت از شیخ زکزاکی برگزار خواهد شد.

این اتفاقات در حالی روی می دهد که مجامع بین المللی و نهادهای حقوق بشری که دم از حمایت از حقوق بشر می زنند در قبال این اوضاع مسلمانان نیجریه و رهبر شیعیان این کشور هیچ واکنشی از خود نشان نداده اند؛ گویی که شیخ زکزاکی اصلاً وجود نداشته و رژیم نیجریه هیچ حمله ای علیه شیعیان این کشور انجام نداده است. متأسفانه کشورهای اسلامی و عربی نیز در این خصوص هیچ واکنش یا اظهار نظر خاصی در حمایت از مسلمانان نیجریه و شیخ زکزاکی از خود نشان نداده اند.

به جرأت می توان گفت که مقامات ایرانی و رسانه های این کشور در حمایت از جنبش اسلامی نیجریه و شیخ زکزاکی و پیگری حال ایشان پیشرو بوده اند. با بررسی اخبار عربی در رسانه های این کشور متوجه می شویم که کشورهای عربی حتی اخبار مربوط به اعتراضات و شهادت دهها نفر از مردم نیجریه در حمله نیروهای نظامی را پوشش نمی دهند چه برسد به آنکه بخواهند در حمایت از شیخ زکزاکی و اوضاع بد جسمانی ایشان خبر منتشر کنند.

در این میان نباید از نظام رژیم آل سعود و وهابی های این کشور در به حاشیه راندن اوضاع نیجریه و شیخ زکزاکی غافل ماند. شیخ زکزاکی که عمر خود را در راه گسترش تفکرات شیعه در این کشور صرف کرده و در واقع یکی از پیروان تفکرات امام خمینی (ره) به شمار می رود همواره مورد غضب سران آل سعود بوده است. شیخ زکزاکی یک سال قبل در تماس تلفنی با فرزند خود تاکید کرده بود که عربستان از ارتش نیجریه برای به راه انداختن کشتار زاریا حمایت کرده بود.

در همین خصوص منابع نیجریه‌ای اعلام کرده اند که سعودی‌ها برای به حاشیه راندن جنبش اسلامی نیجریه و فشار به آن، هزینه‌های زیادی کرده‌اند. آنان افزودند سعودی‌ها و وهابی‌ها برای فشار به جنبش اسلامی مداخله کرده‌اند.

این منابع گفتند شیخ زکزاکی با خطر واقعی روبه‌رو است و تلاش‌های برنامه‌ریزی شده برای حذف وی در محل بازداشتش وجود دارد. دکتر ابراهیم سلیمان یکی از رهبران جنبش اسلامی نیجریه نیز به تازگی اعلام کرده بود که عربستان عامل اصلی آزاد نشدن شیخ زکزاکی است. پیش از این نیز یک فعال سیاسی نیجریه‌ای اعلام کرده بود که توافقی میان دولت نیجریه، آمریکا و عربستان برای عدم آزادشدن شیخ زکزاکی وجود دارد.

اطلاعات منتشر شده نشان از آن دارد که شیخ زکزاکی و تمام اقدامات وی توسط سرویس اطلاعات عربستان از سالها قبل تحت نظر بوده و رژیم آل خلیفه برای سرکوب جنبش اسلامی نیجریه و حذف رهبر شیعیان این کشور از قبل برنامه ریزی کرده بود. شیخ زکزاکی بارها از روابط میان نیجریه و رژیم صهیونیستی و همکاری های امنیتی و اطلاعاتی میان آنها در کنار فساد گسترده در نیجریه و ارتباط عناصر جنبش تروریستی بوکوحرام با برخی فرماندهان ارتش نیجریه انتقاد کرده بود.

«بدیعه زکزاکی» فرزند شیخ ابراهیم زکزاکی نیز اعلام کرده بود که حکومت نیجریه بیشتر تحت تأثیر عربستان، آمریکا و رژیم صهیونیستی است. اگر وضعیت نیجریه را ببینید، متوجه می‌شوید که حکومت نیجریه بیشتر از این کشورها دستور می‌گیرد و برای خیلی از اقداماتی که می‌کند دستور از جای دیگر می‌گیرد.

در هر صورت باید گفت که عناصر نظام نیجریه با حمایت رژیم آل سعود و رژیم صهیونیستی نقشه خود را برای حذف فیزیکی شیخ زکزاکی که در بازداشت به سر می برد اجرا می کنند.بی توجه جوامع حقوقی جهان به ویژه سکوت و بی توجهی کشورهای اسلامی و عربی باعث می شود نیجریه و عوامل سرسپرده این کشور بتوانند راحت تر نقشه خود را برای به شهادت رساندن رهبر شیعیان نیجریه عملی کنند.

خبرگزاری مهر

ارسال نظر: