تحصن مقابل سفارت نیجریه در لندن

کدخبر: 2329468

شماری از فعالان حقوق بشر با درخواست فراهم شدن امکان درمان رهبر نهضت اسلامی نیجریه مقابل سفارت نیجریه در لندن تحصن کردند.

شماری از مسلمانان و فعالان حقوق بشر با درخواست فراهم شدن امکان درمان شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر نهضت اسلامی مردم نیجریه و همچنین اجرای حکم دادگاه عالی این کشور مبنی بر ازادی ایشان که با گذشت دو و نیم سال همچنان اجرا نشده است برابر سفارت نیجریه در لندن تحصن کردند.

شماری از حاضران در این تحصن، دیشب تا صبح برابر سفارت نیجریه در لندن حضور یافتند و ضمن محکوم کردن سرکوب و به شهادت رساندن ازادیخواهان و عدالت طلبان و هواداران ازادی شیخ ابراهیم زکزاکی بدست نیرو‌های نظامی دولت نیجریه اعلام کردند به تحصن خود ادامه خواهند داد.

تحصن کنندگان برابر سفارت نیجریه در لندن با روشن کردن شمع به یاد شهدای نهضت اسلامی نیجریه، مراسم معنوی دعای کمیل را در این مکان برگزار و برای شفای شیخ ابراهیم زکزاکی، همسر و صد‌ها نفر از هواداران ایشان که به ضرب گلوله نظامیان نیجریه زخمی شدند دعا کردند.

انان که پلاکارد‌هایی در حمایت از شیخ ابراهیم زکزاکی و درخواست ازادی و مداوای ایشان در دست داشتند رهگذران و علاقه‌مندان را از اقدام دولت نیجریه در سرکوب و کشتار مسلمانان این کشور و زندانی کردن غیر قانونی شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر نهضت اسلامی نیجریه آگاه کردند.

خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر: