پلوسی: هدف اظهارات ترامپ اختلاف انداختن در بین ملت آمریکاست

کدخبر: 2329625

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با انتقاد شدید از اظهارات نژادپرستانه اخیر رئیس جمهور آمریکا گفت که این اظهارات با هدف ایجاد تفرقه در ملت آمریکا مطرح می‌شود.

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز یکشنبه به شدت از اظهارات اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا درباره گروهی از نمایندگان ترقی‌خواه کنگره انتقاد کرده و این اظهارات را سخنانی «جنون آمیز» توصیف کرده و تاکید کرد که برنامه ترامپ این است که «دوباره آمریکا را سفید(پوست) کنیم».

رئیس‌جمهور آمریکا روز یکشنبه در پیامی در توئیتر و در اظهاراتی نژادپرستانه با غیر آمریکایی توصیف کردن نمایندگان دموکرات کنگره نوشت: «جالب است زنان دموکرات ترقی‌خواه کنگره را ببینید که اصالتاً از کشورهایی آمده‌اند که دولت‌هایشان فاجعه کامل و تمام عیار هستند، بدترین و فاسدترین و بی‌کفایت‌ترین در هرکجای دنیا هستند (اگر اصلاً دولتی در حال کار داشته باشند)، اکنون با صدای بلند و خشنی به مردم آمریکا، بزرگ‌ترین و قدرتمندترین کشور ملت روی زمین می‌گویند که چطور دولت باید اداره شود».

پلوسی در واکنش به این سخن ترامپ در پیامی در توئیتر نوشت: «زمانی که ترامپ درباره چهار نفر از زنان کنگره می‌گوید که به کشورشان بازگردند وی بار دیگر بر برنامه خود تاکید می‌کند که "بیاید دوباره آمریکا را بزرگ کنیم" همیشه این بود که بیایید آمریکا را دوباره سفید(پوست) کنیم.»

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد: «تنوع ما قدرت ماست و اتحادمان توانایی ماست.»

پلوسی با رد کردن «اظهارات جنون‌آمیز» ترامپ گفت که این سخنان با هدف تفرقه انداختن در ملت آمریکا صورت می‌گیرد و به جای حمله به اعضای کنگره، وی باید با کنگره در راستای سیاست مهاجرتی انسان‌دوستانه که بازتاب «ارزش‌های آمریکا» است همکاری کند.

در روزهای اخیر، تعداد زیادی از نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا به طور پی در پی از اردوگاه‌های بازداشت مهاجران در مرز آمریکا بازدید کرده‌اند و دولت ترامپ مجبور شده است به برخی گزارشات درباره سوء رفتار با پناهجویان واکنش نشان دهد و و مدعی شده است که چنین گزارشاتی «بی اساس» است.

سیاست‌های سختگیرانه دولت آمریکا در مناطق مرزی، تاکنون به مرگ تعدادی از پناهجویان به ویژه نوجوانان و جوانان مهاجر منجر شده است.

خبرگزاری فارس

ارسال نظر: