اظهارات اسلام ستیزانه بوریس جانسون

کدخبر: 2329712

نامزد پیشتاز انتخابات نخست‌وزیری انگلیس بار دیگر اظهاراتی سخیف درباره اسلام و مسلمانان مطرح کرد.

بوریس جانسون، وزیر امور خارجه پیشین انگلیس و نامزد پیشتاز انتخابات نخست‌وزیری این کشور، به تازگی در ادعایی جنجالی اسلام را سبب «قرن‌ها عقب‌ماندگی» مسلمانان دانست!

به نوشته گاردین، جانسون در ضمیمه‌ای که به ویراست جدید کتاب منتشر شده خود در سال ۲۰۰۶ درباره رم اضافه کرده مدعی شده است در اسلام چیز‌هایی وجود دارد که مانع پیشرفت مسلمانان می‌شود.

این ادعای جانسون انتقادات فراوانی به دنبال داشته است. شرکت «تل ماما» که وظیفه نظارت بر رویداد‌های ضداسلامی در انگلیس را به عهده دارد این اظهارات را منحرف‌کننده خواند و اعلام کرد جانسون درک درستی از دین اسلام ندارد. شورای اسلامی مسلمانان انگلیس نیز در واکنش به این ادعا‌های جانسون گفته بسیاری از مردم می‌خواهند بدانند آیا نامزد پیشتاز تصدی مقام نخست‌وزیری هنوز هم اعتقاد دارد اسلام مانع پیشرفت است.

این نخستین بار نیست که نامزد محافظه‌کار انتخابات نخست‌وزیری انگلیس اظهارات جنجال‌برانگیز علیه مسلمانان بیان می‌کند. سال گذشته نیز او در سخنانی سخیف با توهین به زنان مسلمانی که از پوشیه استفاده می‌کنند به تمسخر آن‌ها پرداخته و آن‌ها را به «سارقان بانک» تشبیه کرده بود.

هفته گذشته یک شرکت تحقیقاتی مستقر در انگلیس نتایجی تکان‌دهنده از رشد اسلام‌ستیزی در میان سیاستمدارن انگلیسی منتشر کرد. نتایج آن تحقیق توسط موسسه «یوگاو» نشان داد ۵۲ درصد از اعضای حزب محافظه کار، نظرات اسلام‌ستیزانه دارند.

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر: