روایت تل آویو از «اسرائیل و ترور رهبران مقاومت»

کدخبر: 2329735

تلویزیون رژیم صهیونیستی در مستندی به ترور اعضای مقاومت لبنان و فلسطین مانند دبیرکل سابق حزب‌الله، بنیانگذار جهاد اسلامی فلسطین، رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از بنیانگذاران گردان‌های القسام پرداخت.

کانال 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی 40 دقیقه‌ای برای اولین بار از رازهایی خونین و ترور اعضای مقاومت فلسطین و لبنان پرده برداشت؛ خبرگزاری فلسطینی «شهاب» این فیلم را با صداگذاری عربی بازپخش کرد.

در این گزارش به ترور «فتحی الشقاقی» بنیانگذار جهاد اسلامی فلسطین ، تلاش موساد برای ترور «خالد مشعل» رئیس سابق دفتر سیاسی حماس، ترور «محمود المبحوح» و نیز ترور «عباس الموسوی» دبیرکل سابق حزب‌الله پرداخته شد.

در ابتدای این گزارش اذعان می‌شود رژیم صهیونیستی بیشتر از هر طرف دیگری در «جهان غرب» از «ترور» استفاده می‌کند و در ادامه به عنوان نمونه تصاویری از ترور دانشمندان هسته‌ای ایران به نمایش گذاشته می‌شود.

ترور فتحی شقاقی

در ادامه این گزارش، فتحی شقاقی یکی از فرماندهان بی‌نظیر و «کاریزما» خوانده می‌شود که قرار است برای اولین بار جزئیاتی دقیقی از ترور وی (در این گزارش) منتشر شود. تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی می‌شود تنها شاهد عینی اجرای ترور شقاقی که هنوز زنده است، یک زن است و تنها چند سانتیمتر با مأمور موساد در زمان ترور فاصله داشته است؛ این زن حوادث روز واقعه را شرح می‌دهد.

کانال 13 در ادامه به برخی عملیات‌های انجام شده علیه رژیم صهیونیستی در مکان‌های مختلف اشاره می‌شود. یکی از این علمیات‌ها، «بیت لید» است که گزارشگر صهیونیست می‌گوید شخص فتحی شقاقی آن را علنا بر عهده گرفته است ( این عملیات در سال 1995 در بیت لید «نتانیا» (در فلسطین اشغالی) انجام شد و طی آن دهها صهیونیست کشته و زخمی شدند).

در بخشی از این گزارش فتحی شقاقی در حال سخنرانی است و می‌گوید: صلح حقیقی یعنی اینکه اسرائیل از بین رفته باشد.

در همان زمان «شفتای شافیط» رئیس وقت موساد پس از دیدارهایی با سران سیاسی موافقت لازم برای ترور شقاقی را کسب کرد و اعضای موساد به دمشق، محل زندگی فتحی شقاقی فرستاده شدند اما ناگهان «اوری ساگی» رئیس «امان» (اطلاعات نظامی اسرائیل) در آن زمان با ترور شقاقی در دمشق مخالفت و این عملیات لغو شد؛ بنابراین موساد دنبال تعیین مکان دیگری برای ترور رهبر وقت جهاد اسلامی افتاد.

بر اساس این گزارش، فتحی شقاقی شخصی امنیتی بود که کمتر در اماکن عمومی ظاهر می‌شد و هیچ اطلاعاتی درباره خود یا برنامه کاری نمی‌داد و این کار را برای موساد سختتر می‌کرد.

در نزدیکی‌های زمان انجام عملیات ترور، موساد که سفر شقاقی به لیبی آگاه شده بود مسیرهایی هوایی و زمینی که یک شخص می‌توانست در سوریه از آنها برای سفر به لیبی استفاده کند، مورد بررسی قرار داد. عناصر موساد در فرودگاه مالت ایتالیا (در مسیر بازگشت شقاقی از کنفرانسی در لیبی) منتظر شقاقی شدند زمانی که کاملا ناامید شده بودند ناگهان شخصی را دیدند که تنها نشسته بود - وی کلاه گیس و عینک گذاشته بود- شناسایی کردند؛ موساد همچنین فهمید نام مستعاری که شقاقی در گذرنامه خود استفاده کرده «ابراهیم شاویش» است.

فتحی شقاقی در 26 سپتامبر 1995 یک اتاق در هتلی در مالت را برای یک شب گرفت و موساد همچنان او را تحت نظر داشت. زمانی که وی شب هنگام برای خرید عازم مرکز خریدی در این جزیره شد، دو موتور سوار به او نزدیک شدند و شش گلوله به سمتش شلیک کردند که فورا به شهادت رسید.

ترور ناموفق خالد مشعل

در ادامه این گزارش به ترور ناموفق خالد مشعل در اردن در سال 1997 با استفاده از ماده سمی پرداخته (این ماده در یک نوشیدنی ریخته شده بود و روز ترور آن را بر روی سر و گردن مشعل ریختند) و اعلام شد، دو سال پس از ترور شقاقی، همان تیم ترور به اردن فرستاده شد تا مشعل را ترور کند.

تلویزیون رژیم صهیونیستی می‌گوید این تصمیم پس از آن گرفته شد که طی علمیاتی در قدس اشغالی 16 صهیونیست کشته و حدود 178 نفر زخمی شدند.

این ترور با هوشیاری محافظان مشعل ناکام ماند و با تهدیدات شاه وقت اردن «حسین بن طلال بن عبدالله»، رژیم صهیونیستی پادزهر سم وارد شده به بدن مشعل را به اردن فرستاد و خالد مشعل که در وضعیت بحرانی قرار داشت، نجات پیدا کرد.

تحلیلگران صهیونیستی در این گزارش اعلام می‌کنند که اشتباه بزرگ عامل ترور این بوده که تفاوت میان اردن به عنوان کشوری عربی و مالت ایتالیا را نفهمیده‌‌اند و مکان درستی را برای این موضوع انتخاب نکرده‌اند.

ترور محمد مبحوح

در بخش دیگر این گزارش به ترور «محمد مبحوح» از بنیانگذاران القسام شاخه نظامی حماس (در سال 2010) در هتلی در «دبی» با مشارکت 30 مأمور موساد پرداخته شده است. در این گزارش ادعا می‌شود، از آنجایی که تصاویر این مأموران توسط دوربین‌های مداربسته در دبی ضبط شده بود، در عملیاتی دیگر در آینده شرکت نداشتند.

ترور سید عباس موسوی

بخش آخر گزارش مذکور درباره ترور «سید عباس موسوی» دبیرکل پیشین حزب‌الله است؛ کاروان اتومبیل وی و همراهانش در فوریه 1992 در جنوب لبنان به دست بالگردهای آپاچی رژیم صهیونیستی مورد هدف قرار گرفت و موسوی و همسر و فرزندانش شهید شدند.

در این گزارش اعلام می‌شود برخی افراد زمانی که حذف می‌شوند زمان زیادی می‌برد تا نمونه‌ای از آنها پیدا شود، موسوی یکی از آنها بود و ترور وی عواقب زیادی (برای اسرائیل) داشت.

یکی از تحلیلگران در ادامه اذعان می‌کند که سید حسن نصرالله به عنوان جانشین حزب‌الله فرد توانایی است. وی گوید: ما موسوی را به قتل رساندیم اما با فرد دیگری بدتر از او یعنی نصرالله روبه‌رو شدیم.

تلویزیون رژیم صهیونیستی سپس به برخی اقدامات حزب‌الله در پاسخ به ترور موسوی مانند شلیک موشک به سمت اراضی اشغالی ، منفجر کردن انفجار خودروی افسری اسرائیلی در سفارت اسرائیل در آنکارا و انفجار سفارت اسرائیل در آرژانتین -که به ادعای تهیه کنندگان این گزارش،‌ حزب‌الله در پشت پرده آن است- پرداخت.

در پایان این گزارش اعلام می‌شود، جهاد اسلامی امروز عامل شلیک بیشتر راکت‌ها به سمت فلسطین اشغالی است و همان جهاد اسلامی زمان فتحی شقاقی است.

خبرگزاری فارس

ارسال نظر: