امضا قرارداد نظامی مابین هند و رژیم صهیونیستی

کدخبر: 2329787

شرکت صنایع هوا و فضای رژیم صهیونیستی برای ارائه خدمات تعمیر و نگهداری سامانه‌های موشکی، با نیروی دریایی هند قرارداد امضا کرد.

شرکت «صنایع هوا و فضای اسرائیل» وابسته به ارتش رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه اعلام کرد با نیروی دریایی هند و شرکت هندی «ام‌دی‌ای» قرارداد تازه نظامی منعقد کرده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، بر اساس این توافق ۵۰ میلیون دلاری که مکمل قرارداد پیشین تل‌آویو و دهلی نو برای تأمین سامانه‌های موشکی زمین به هوا است، رژیم صهیونیستی قرار است به طرف هندی خدمات تعمیر و پشتیبانی این سامانه‌ها را ارائه کند.

«بوعاض لوی» مدیر کل گروه سامانه‌ها، موشک‌ها و فضای صنایع هوا و فضای رژیم صهیونیستی در مورد این توافق گفته است: «این قرارداد یک نقطه عطف به شمار می‌آید، چراکه ما را از مرحله ساخت و تحویل سامانه، وارد مرحله بررسی نیازمندی‌های عملیاتی مشتریانمان می‌کند.»

روز گذشته نیز شبکه «ان‌دی‌تی‌وی» هند گزارش داد که دولت این کشور در حال بررسی احتمال خرید جنگ‌افزارهای تازه از جمله پهپادهای «هرون» و موشک‌های «دربی» از رژیم صهیونیستی است.

هند بزرگترین مشتری جنگ‌افزارهای اسرائیلی به شمار می‌آید و در مقابل هم رژیم صهیونیستی پس از روسیه، دومین صادرکننده بزرگ تجهیزات نظامی به هند است. بر اساس آماری که در سال ۲۰۱۰ منتشر شد، هند از سال ۱۹۹۹، حدود ۹ میلیارد دلار از رژیم صهیونیستی جنگ‌افزار خریده است. دو طرف در سال ۲۰۱۷ هم قراردادری به ارزش ۲ میلیارد دلار برای همکاری‌های نظامی امضا کردند.

خبرگزاری فارس

ارسال نظر: