۶۱ نفر به تب کریمه کنگو مبتلا شدند

کدخبر: 2329801

امیری گفت: حدود ۶۱ نفر در ۱۳ استان کشور به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شدند که ۵ نفر از آن‌ها جان خود را از دست دادند.

کریم امیری معاون بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی درباره آخرین جزئیات تب کریمه کنگو اظهار کرد: براساس آخرین آمار از وزارت بهداشت، ۶۱ نفر در ۱۳ استان کشور به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شدند که ۵ نفر از آن‌ها جان خود را از دست دادند.

وی افزود: با توجه به آنکه بیماری تب کریمه کنگو بومی کشور است، از این رو همه ساله با گرم شدن هوا شاهد طغیان جمعیت کنه ها و شیوع بیماری در کشور هستیم.

امیری با اشاره به اینکه همه ساله بالاترین موارد بیماری را در این ماه ها داریم، ادامه داد: این در حالی است که امسال با تلاش سازمان دامپزشکی و وزارت بهداشت، بیماری تا حدودی کنترل شده است.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری و فعالیت کنه ها در فصل گرما به دامداران توصیه می کنیم که در ماه های تیر و مرداد نسبت به این امر هشیار باشند و سعی کنند سم پاشی دام ها و جایگاه های خود را به موقع انجام دهند تا خطری دام آنها را تهدید نکند.

به گفته این مقام مسئول، با توجه به انتقال کنه از دام به دام و از دام به انسان به مردم توصیه می شود که از کشتار و ذبح دام خارج از کشتارگاه و خرید هر گونه گوشت فاقد مهر سازمان دامپزشکی اجتناب کنند. ضمن آنکه از مصرف جگر به صورت خام یا نیم پز به سبب احتمال آلودگی به بیماری پرهیز کنند.

معاون بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی در پایان با اشاره به اینکه تعداد مبتلایان و تلفات انسانی به تب کریمه کنگو طی ۱۰ سال اخیر روند کاهشی داشته است، افزود: طی این سال ها تعداد مبتلایان به بیماری تب کریمه کنگو به سبب تلاش وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی، افزایش آگاهی و آموزش کاهش یافته است.

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر: