شکوفایی صنعت به ۲ بال فناوری و صادرات نیاز دارد

کدخبر: 2329829

رحمانی گفت: شکوفایی صنعت برای پرواز به دو بال فناوری و صادرات نیاز دارد.

رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید با اشاره به اینکه هدف آغاز یک حرکت است، گفت: رهبر انقلاب در ۲۵ مهر بزرگوارانه نکاتی را در خصوص ساخت داخل فرمودند و از همان روز با یک توان جدید حرکت‌هایی را انجام دادیم.

وی افزود: همایش روسای دانشگاه‌ها که در دانشگاه الزهرا به همت وزارت علوم برگزار شد و نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید که امروز افتتاح شده است در راستای هم قرار دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه منابع خدادادی طبیعی و انسانی قابل توجه ای در کشور داریم، اما مصرف زیاد است و نباید اسراف کنیم، تصریح کرد: همگان باید فرمایشات امام و رهبری را مبنی بر «ما می توانیم و خودباوری» را باور کرده و در جهت آن حرکت کنیم.

رحمانی با تاکید بر اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی و موفقیت شرکت‌های دانش بنیان و حتی بهره وری دستگاه‌های دیگر در گرو تولید و صنعت و فعالیت واحد‌های صنعتی است، اظهار کرد: اگر صنعت و تولید فعال باشد آثارش فراگیر خواهد شد و راهکار اساسی حل مسائل کشورمان نیز همین امر است.

وی ادامه داد: بطور مثال، اگر تولید رونق گیرد اشتغال ایجاد می‌شود و موضوعاتی همانند مالیات و روابط کارگر و کارفرما بیشتر نمایان می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مردم باید احساس کنند که در حال مبارزه در جبهه جنگ اقتصادی هستند، گفت: جوانان متخصص و توانمند پای کار آمدند و ظرفیت‌های خوبی محسوب می شود و از این رو باید از فرصت جوانان و توانمندی آن‌ها در بخش‌های مختلف صنعتی استفاده کرد.

وی ادامه داد: شکوفایی صنعت برای پرواز به دو بال فناوری و صادرات نیاز دارد.

رحمانی افزود: ۶ هزار واحد فناور مستقر در پارک‌های علم و فناوری ظرفیت خوبی است و در سه ماهه اول سال ۱۳۹۸ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی ۱.۴ درصد کاهش یافته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان تصریح کرد: واحد‌های بزرگ مانند فولادی خودرو و پتروشیمی اگر فعال شوند، قطعا بر واحد‌های کوچک نیز تاثیر خواهند داشت. جوانان ما افتخار کشور هستند و در همه عرصه‌ها می‌توانند افتخار بیافرینند، بطور مثال همین موضوع پهباد سبب غرور ملی شد و این افتخار آفرینی در صحنه‌های دیگر نیز می‌تواند تکرار شود.

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر: