ابومرزوق: روسیه مخالف معامله قرن است

کدخبر: 2329831

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس اعلام کرد: روسیه مخالف معامله قرن است همانگونه که قبلاً نیز با نشست ورشو و کنفرانس اقتصادی بحرین مخالفت کرده بود و در کنار ملت فلسطین ایستاده است.

موسی ابومرزوق عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس اعلام کرد: روسیه مخالف معامله قرن است همانگونه که قبلاً نیز با نشست ورشو و کنفرانس اقتصادی بحرین مخالفت کرده بود و در کنار ملت فلسطین ایستاده و از خواسته های آن حمایت می کند و ما از این موضع روسیه تقدیر می کنیم.

وی افزود: روسیه می تواند حامی و پشتیبان قدرتمند فلسطینیان باشد تا بتوانند قاطعانه در برابر هرگونه طرح و توطئه ای بایستند و مسکو می تواند رژیم صهیونیستی و کشورهای منطقه را تحت فشار قرار دهد و مانع از به سرانجام رسیدن طرح آمریکا در منطقه شود.

وی همچنین تلاش های روسیه در راستای حمایت از مقدسات فلسطین را ستود و تاکید کرد: میراث قدس متعلق به کل بشریت است و ادعاهای رژیم صهیونیستی در مورد اینکه قدس پایتخت ابدی این رژیم خواهد بود، کاملاً باطل و بی پایه و اساس است و اسرائیلی ها از سال ۱۹۱۷ دنبال آثار به جای مانده از گذشتگان خود در فلسطین هستند اما هیچ رد و اثری پیدا نکرده اند.

موسی ابومرزوق بیان کرد: اختلافات و شکاف داخلی فلسطین امری طبیعی است که در هر کشور تحت استعماری دیده می شود و باید از طریق مقاومت رژیم اشغالگر را مجبور به ترک این سرزمین و آزادسازی آن به منظور بازگشت آوارگان فلسطینی کرد که حماس و دیگر گروه های فلسطینی نیز همین راه را در پیش گرفته اند و اکنون در فلسطین دو روش و راهکار وجود دارد، یکی روش مقاومت و دیگری روش و راهکار سازش سیاسی اما هر دو طرف هدفی واحد را دنبال می کنند که آن تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف است.

وی افزود: اختلافات گروه های فلسطینی به مسئله فلسطین ضربه می زند و وحدت و همدلی فلسطینان امری ضروری برای پیروزی بر دشمن است. موضع ما علیه معامله قرن واحد و یکپارچه است اما با این دودستگی و اختلافات نمی توانیم با طرح های آمریکا علیه مسئله فلسطین مقابله کنیم و این امر زمانی ممکن است که متحد و در کنار هم باشیم.

ابومرزوق ادامه داد: اختلافات داخلی فلسطین امر تازه ای نیست و قبل از جنبش های فتح و حماس نیز بوده است اما مشکل اینجاست که باید به دنبال راهکاری جهت شفاف سازی این اختلافات از یک طرف و تلاش برای حل و فصل آن به منظور مقابله با توطئه ها علیه ملت و مسئله فلسطین باشیم. سال ها از امضای معامله اسلو می گذرد و ما شاهد مذاکرات هستیم اما نتانیاهو مخالف مذاکره است و فقط به دنبال راه حلی یکجانبه و به نفع خود است. غزه در محاصره رژیم صهیونیستی است و هرگونه سازش سیاسی بی معنی و بی فایده است و معامله قرن نیز اوضاع را نسبت به گذشته به مراتب پیچیده تر کرد.

وی خاطر نشان کرد: مصر تلاش زیادی در مورد تفاهمات صورت گرفته بین رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین برای آرام سازی اوضاع در غزه کرده است، اما این رژیم همچنان کارشکنی و سنگ اندازی می کند.

عضو دفتر سیاسی حماس همچنین به کمک های مالی قطر اشاره و تاکید کرد: هر بار سختی ها و مشکلات زیادی در ورود این کمک ها به غزه به سبب کارشکنی های رژیم صهیونیستی وجود داشته است.

ابومرزوق درباره روابط با سوریه نیز گفت: روابط دو طرف پس از خروج حماس از دمشق قطع شده است اما باید در نهایت با همدیگر دوست و مهربان باشیم، زیرا ما برادر یکدیگر هستیم.

وی همچنین بر روابط مستحکم با ایران تاکید کرد و از دیگر کشورها نیز خواست در مقابل تحریم های آمریکا علیه ایران، در کنار تهران بایستند و از آن حمایت کنند.

عضو دفتر سیاسی حماس گفت: تظاهرات بزرگ بازگشت به سبب محاصره ظالمانه رژیم صهیونیستی راه اندازی شد و هدف از آن شکستن این محاصره است.

خبرگزاری مهر

ارسال نظر: