اندونزی، تحریم کالاهای اسرائیلی را خواستار شد

کدخبر: 2329852

معاون وزیر خارجه اندونزی در نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی در عربستان سعودی، ضمن محکوم کردن اقدامات رژیم صهیونیستی در بیت‌المقدس، تحریم کالاهای اسرائیلی را خواستار شد.

یک مقام ارشد اندونزی در نشست چهارشنبه (دیروز) سازمان همکاری اسلامی که در جده عربستان سعودی برگزار شد، بر لزوم اعمال فشارهای اقتصادی علیه تل‌آویو به منظور مقابله با اقدامات غیرقانونی صهیونیست‌ها در قبال بیت‌المقدس و فلسطینیان تاکید کرده است.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، معاون وزیر خارجه اندونزی طی سخنانی در نشست روز گذشته اضطراری سازمان همکاری اسلامی، قویا اقدامات ضد فلسطینی تل‌آویو را به شدت محکوم کرد و گفت، این اقدامات تحقق راهکار دو دولتی در آینده را تضعیف می‌کند.

«عبدالرحمان محمد فچیر» با اشاره به شهرک‌سازی‌ها در اراضی فلسطینی و تحرکات صهیونیست‌ها در قدس اشغالی در نشست جده، خواستار «تحریم کالاهای اسرائیلی» شد.

به گفته این مقام اندونزیایی، مهم است که کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با استناد به قوانین بین‌‎المللی، وضعیت حقوقی و قانونی بیت‌المقدس را حفظ کنند.

معاون وزیر خارجه اندونزی گفت: «اندونزی به عنوان یک عضو کنونی کمیته اجرایی یونسکو از همه کشورهای سازمان همکاری اسلامی می‌خواهد که وضعیت شهر بیت المقدس را که در لیست میراث جهانی یونسکو به آن اشاره شده، حفظ کنند».

وی با تاکید بر لزوم تحریم کالاهای ساخت و تولید شده در اراضی اشغالی فلسطین از دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی خواست برای این منظور به سرعت فهرستی از کالاها و خدمات تولید شده در اراضی اشغالی تهیه کرده و در اختیار اعضای سازمان قرار دهد.

معاون وزیر خارجه اندونزی همچنین از سازمان همکاری اسلامی خواست که با «گروه‌های میانه‌رو» در رژیم صهیونیستی باب گفت‌و‌گو را باز کند.

او در توضیح چرایی این پیشنهادش هم ادعا کرد: «ما باید با همه سطوح جامعه (رژیم صهیونیستی) که عقاید مشترک دارند، جامعه مسلمانان، مسیحیان و یهودیان میانه‌رو ارتباط برقرار کنیم».

فارس

ارسال نظر: