افشای مذاکرات عربستان و رژیم صهیونیستی برای امضای توافقنامه‌ای نظامی

کدخبر: 2329874

پایگاه الخلیج آنلاین در مطلبی از مذاکرات سری میان عربستان و رژیم صهیونیستی به منظور اعزام نیرو و تجهیزات نظامی به خاک این کشور پرده برداشت.

پایگاه خبری الخلیج آنلاین در گزارشی نوشت رژیم صهیونیستی به آرامی در حال قدم گذاشتن در خاک عربستان است و همزمان با اعزام نیرو‌های آمریکایی به پایگاه هوایی «سلطان بن عبدالعزیز» در شرق عربستان، اسرائیل نیز قصد دارد بخشی از این پایگاه را به نیرو‌ها و تجهیزات نظامی خود اختصاص دهد و در این چارچوب تصاویر ماهواره‌ای نشان از ساخت و ساز‌ها در این مکان را دارد.

بر اساس این گزارش، منابع عربی از برقراری ارتباطات سری میان ریاض و تل‌آویو برای امضای یک توافقنامه نظامی خبر می‌دهند که می‌تواند نفوذ رژیم اشغالگر را تا عمق منطقه عربی توسعه بخشد. طبق این توافق، رژیم صهیونیستی می‌تواند جنگنده‌های خود را در این پایگاه فرود آورد. همچنین قرار است سربازان رژیم صهیونیستی نیز مستقر شده و رادار و تجهیزات جاسوسی نیز تعبیه شود.

به گفته این منابع، خواسته رژیم صهیونیستی چند ماه پیش به عربستان سعودی اعلام شده و اکنون دیدار‌ها و رایزنی‌ها در این خصوص انجام می‌پذیرد و قرار است در ازای پرداخت دراز مدت پول، عربستان سعودی بخشی از خاک خود را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار دهد.

به نوشته الخلیج آنلاین در صورت امضای نهایی این توافق، این اقدام ریاض بی‌سابقه خواهد بود و موجب خواهد شد تا چشم‌انداز جدیدی پیش روی باقی کشور‌های عربی برای برقراری ارتباط با رژیم صهیونیستی باز شود.

دو مسئول وزارت دفاع آمریکا روز پنج‌شنبه (دیروز) به شبکه سی‌ان‌ان گفتند که اقدامات ابتدایی در پایگاه سلطان بن عبدالعزیز برای فراهم سازی زمینه ورود سامانه موشکی پاتریوت و همچنین جنگنده‌های اف-۲۲ و دیگر انواع جنگنده‌ها به این پایگاه در حال انجام است.

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر: