رونق تولید؛ راهبرد قطعی در ایران

کدخبر: 2329904

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: رونق تولید نه موقتی و کوتاه‌مدت، که راهبرد قطعی جمهوری اسلامی ایران است.

علی آقا محمدی در نخستین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو افزود: جنگ نظامی نداریم اما جنگ اقتصادی پایدار خواهد بود زیرا همانطور که ملاحظه کردید آمریکا بنا ندارد تحریم‌ها را بردارد تحریم‌هایی که با یک امضای رئیس‌جمهور این کشور بر می گردد.

وی اضافه کرد: این موضوع به ما می گوید باید از زیر چتر تحریم بیرون بیاییم نه اینکه مقطعی و روزانه مسائل مان را حل کنیم.

آقامحمدی با اشاره به داخلی‌سازی صنعت خودرو گفت: امیدواریم از این به بعد میز تخصصی قطعه سازان را شاهد باشیم که پیشنهاد ساخت قطعه بیاورند قراردادی که امروز با قطعه‌سازان منعقد می‌شود قرارداد بلندمدت است یعنی برای عرضه و تقاضا در بلندمدت اطمینان خاطر وجود دارد.

وی ادامه داد: در وزارت صنعت، معدن و تجارت،​ ۱۲ زنجیره وجود دارد که در آن باید به خودکفایی برسیم بنابراین خودکفایی در زنجیره هایی مانند صنایع غذایی، لوازم خانگی، صنایع شیمیایی و دیگر صنایع باید مدنظر قرار گیرد.

آقا محمدی با اشاره به اینکه امسال از آثار روانی تحریم‌ها عبور کردیم گفت: قبلاً بحث روانی بالاترین اثر را در بازار و اقتصاد کشور داشت اما اکنون می بینید که کشتی را می گیرند، پهپاد را می زنند و رئیس جمهور آمریکا حرف های عجیب و غریبی می‌زند اما بازار تاثیر نمی‌گیرد این در حالی است که از اسفندماه گذشته تغییر وضع در اقتصاد و بازار کشور آغاز شده و اقتصاد ما در حال بلند شدن است این وضع در صنعت خودرو هم مشاهده می‌شود.

وی افزود: در شرایط جدید شرکت های دانش بنیان، دانشگاه ها و صنایع با همکاری هم، بیشترین تاثیر را در خودکفایی کشور خواهند داشت.

آقامحمدی همچنین گفت: در بازدیدی که از صنعت خودرو داشتیم پیشرفتهای خوبی حاصل شده و خوشبختانه خبرهای خوبی در راه است که به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

نخستین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل قطعات در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار و در آن تفاهم نامه ۷۴۰ میلیارد تومانی برای تعمیق ساخت قطعات در صنعت خودرو امضا شد

فرشاد مقیمی، معاون صنایع وزارت صنعت در این نشست گفت: با امضای این تفاهم نامه، ۳۵ قطعه- مجموعه خودرو توسط ۳۲ قطعه ساز تولید می‌شود که با اجرایی شدن این قرارداد سالانه از خروج ۸۵ میلیون یورو از کشور جلوگیری خواهد شد.

وی افزود: تا پایان سال ۵ میز تخصصی دیگر نیز در حوزه خودرو برگزار می‌شود که در آن قرارداد‌های ساخت داخل قطعات و مجموعه‌های مورد نیاز برای صنعت خودرو امضا می‌شود.

ضمن اینکه برای نیازمندی‌های دیگر صنایع از جمله لوازم خانگی نیز میز‌های تخصصی برای تعمیق ساخت داخل برگزار و قرارداد‌های ساخت داخل امضا می‌شود. در نخستین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل، وزیر صنعت، معدن و تجارت، خودروسازان و قطعه سازان حضور دارند.

خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر: