سخنگوی حماس:

وزیر بحرینی با اظهاراتش، خنجر به مقاومت می‌زند

کدخبر: 2329930

سخنگوی حماس به اظهارات وزیر خارجه بحرین که مدعی شد بود « اگر حمایت ایران از حماس نبود به توافق صلح فلسطینی-اسرائیلی دست پیدا کرده بودیم»، واکنش نشان داد.

«خالد بن احمد آل خلیفه» در حاشیه اجلاس وزیران خارجه کشورهای جهان موسوم به «پیشبرد آزادی مذهبی در جهان» که در واشنگتن آمریکا برگزار شد، ادعا کرد: «اگر حمایت ایران از حماس نبود به توافق صلح فلسطینی-اسرائیلی دست پیدا کرده بودیم».

وی سپس مدعی شد : نقش ایران همیشه مسموم بوده و این وضعیت را سخت‌تر کرده است.

«حازم قاسم» سخنگوی حماس در واکنش به این ادعاها به وبگاه فلسطینی «دنیا الوطن» گفت: اظهارات وزارت خارجه بحرین که در آن ادعا کرد حماس همان طرفی است که جلوی تحقق صلح در منطقه را گرفته، همراه شدن آشکار با روایت اسرائیلی است.

وی ادامه داد، این اظهارات به شکلی کامل با حقایق و واقعیت‌ها در تناقض است و تلاشی از سوی این وزیر بحرینی برای «اعطای چک برائت از جنایات» به رژیم صهیونیستی است.

قاسم سپس گفت: اینگونه اظهارات، چاقویی در پشت ملت فلسطین و مقاومت است اما با این وجود حقایق تاریخی که ثابت کرده (رژیم) اشغالگر، رکن جنایت و تنش در منطقه است و رژیم صهیونیستی دشمن اول امت اسلام بوده و خواهد بود، تغییر نخواهد کرد.

وزیر خارجه بحرین پنجشنبه هفته گذشته با «یسرائیل کاتص» همتای صهیونیست خود نیز در حاشیه نشست یاد شده دیدار کرد. «سامی ابوزهری» از اعضای ارشد حماس در واکنش به این موضوع اعلام کرد، تصویر دیدار صمیمانه بن احمد با کاتص نشان‌دهنده صهیونیست‌زدگی است که برخی اعراب به آن دچار شده‌اند.

وی در صفحه توئیتر خود با اعلام مطلب افزود: «این دیدارها و تصاویر خیانت به قدس و فلسطین است اما هرگز در منحرف کردن آگاهی و شعور امت و هدایت آن به سمت دست کشیدن از فلسطین و عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی موفق نخواهد بود».

بن احمد پس از این دیدار بر تمایل کشورش برای همکاری کامل با رژیم اشغالگر در زمینه گردشگری و تجارت تاکید کرد و گفت: مردم اسرائیل نیاز به آرامش دارند.

خبرگزاری فارس

ارسال نظر: