تشکیل وزارت بازرگانی حل کننده مشکلات معیشتی نیست

کدخبر: 2330197

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در شرایط فعلی نیازی به انتزاع وزارتخانه‌ها یا ایجاد وزارتخانه‌ای جدید نیست و در مجلس مخالفان جدی برای تشکیل وزارت بازرگانی وجود دارد.

محمدحسین فرهنگی درباره تشکیل وزارت بازرگانی، گفت: ناهماهنگی‌های موجود در وزارتخانه‌هایی چون جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت منجر به ادغام وزارت بازرگانی و صنایع و معادن شد.

وی متذکر شد: در آن مقطع وزارت بازرگانی توجه خاصی به بخش تولید نمی‌کرد و با واردات بی‌رویه به ویژه در بخش کشاورزی باعث ایجاد آشفتگی‌هایی در وضع تولیدات داخلی و ملتهب شدن بازار شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه در آن شرایط بحث تمرکز بر اختیارات بخش کشاورزی تصویب شد، گفت: بر اساس آن قانون، شرکت‌های دولتی از بخش بازرگانی جدا شدند و در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفتند.

فرهنگی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی، نیازی به انتزاع وزارتخانه‌ها یا ایجاد وزارتخانه‌ای جدید نیست، تصریح کرد: دولت به جای این اقدام، می‌تواند اختیاراتی را که برای وزارت بازرگانی در نظر گرفته است، به معاونت مربوطه در وزارت جهاد کشاورزی دهد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینک جو مجلس درباره تشکیل وزارت بازرگانی چگونه است، اظهار داشت: در مجلس مخالفت‌های جدی و اساسی برای تشکیل وزارت بازرگانی وجود دارد و اکثر نمایندگان اعتقادی به این مسئله ندارند که تشکیل این وزارتخانه‌ مشکلات معیشتی مردم را حل می‌کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه تشکیل وزارت بازرگانی در مدت باقی مانده از عمر دولت میسر نیست، خاطرنشان کرد: از آنجایی که بخشی از بازرگانی در وزات جهاد کشاورزی و بخشی در وزارت صنعت، معدن و تجارت متمرکز شده است، قطعا زمان زیادی صرف تشکیل وزارتخانه جدید و شرح وظایف آن می‌شود.

خبرگزاری مهر

ارسال نظر: