حمله به شورای نگهبان به بهانه انصراف غلامی

کدخبر: 2330323

عضو کمیسیون امور داخلی مجلس با اشاره به انصراف آقای غلامی از نامزدی انتخاب عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: موضوع کاملا شفاف بوده و به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان به بهانه این انصراف به دنبال حمله به شورای نگهبان هستند.

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اظهارات علی مطهری مبنی بر دخالت برخی اعضای شورای نگهبان در روند انتخاب گزینه‌های حقوقدان این شورا، گفت: در بحث انتخاب اعضای حقوقدان شورای نگهبان، هیچ شبهه و ایرادی وارد نیست، زیرا آقای غلامی و طحان نظیف در گفت‌وگو و مذاکره‌ای خاص، به این نتیجه رسیدند که پس از قرعه‌کشی، یک نفر انصراف دهد.

وی افزود: آقایان غلامی و طحان نظیف از اساتید حقوق دانشگاه امام صادق(ع) هستند و آقای طحان نظیف معاون آقای غلامی در این دانشکده است. معاون آقای غلامی که در حال حاضر رئیس دانشکده حقوق را برعهده دارد است.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آقای طحان نظیف 10 سال است که منشی داخلی شورای نگهبان است و بر همین اساس تجارب بسیار خوبی در این باره دارد.

ابوترابی خاطرنشان کرد: آقایان طحان نظیف و غلامی در روز رأی‌گیری درباره انتخاب اعضای حقوقدان شورای نگهبان به این نتیجه رسیدند که قرعه‌کشی کرده و یک نفر کناره‌گیری کند و بر همین اساس، قاضی‌زاده هاشمی عضو هیأت رئیسه مجلس و برخی دیگر از نمایندگان در مذاکره با این دو نامزد این موضوع را به آنها اعلام کردند که درنهایت نام آقای غلامی از قرعه‌کشی بیرون آمده و وی وفای به عهد کرد.

وی تصریح کرد: آقای غلامی با رضایت کامل از نامزدی انتخاب عضو حقوقدان شورای نگهبان انصراف دادند، ضمن اینکه تمامی این روند بدون حب و بغض، جاه‌طلبی و منفعت‌طلبی بوده است.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح‌طلبان نمی‌توانند شائبه عدم شفافیت را در این باره مطرح کنند و به نظر می‌رسد که موضوع حمله به شورای نگهبان از سوی برخی اصلاح طلبان دنبال شده و انصراف آقای غلامی از نامزدی انتخاب حقوقدانان این شورا تنها بهانه است.

ارسال نظر: