بسیج دانشکده حقوق دانشگاه تهران: با آریا برزن قاطعانه برخورد شود

کدخبر: 2330470

بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در نامه‌ای به هیئت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی، خواستار برخورد قاطعانه با عاملان جذب افراد مسئله‌دار در این دانشگاه شد.

بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در نامه‌ای به هیئت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی خواستار برخورد قاطعانه این هیئت با عاملان جذب آریا برزن محمدی به عنوان عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران شد.

متن این نامه به شرح زیر است: بسم الله الرحمن الرحیم هیئت محترم عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی

سلام علیکم

اخیرا در پی تلاش‌های فردی به نام آریا برزن محمدی برای عضویت در هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، مقاله‌ای روشنگرانه در سایت مشرق نیوز منتشر گردید. با توجه به اهمیت موضوع، بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران نیز در نشریه خود به این مسئله پرداخت که موجب لغو نشستی با دعوت از این فرد در دانشکده و تعویق عضویت او در هیئت علمی دانشکده شد.

در این مقاله به سوابق سیاه محمدی، از جمله ارائه مطلب برای سایت ضد انقلاب گویا، ارتباط با عوامل اطلاعات خارجی رژیم صهیونیستی، ویراستاری مجموعه مقالات ضد ایرانی «سیاست هسته‌ای در آسیا» و حضور ثابت در در شبکه ضد انقلاب رها به عنوان تحلیل گر اشاره شده است. علاوه بر این موارد، وی در سال 88 مقاله‌ای با عنوان «شراب نو را در مشک‌های نو باید ریخت» در تحلیل جنبش سبز نگاشت و برای سایت ضد انقلاب گویا ارسال کرد. وی در این مقاله از فتنه سبز به عنوان نقطه عطفی در تاریخ معاصر یاد می‌کند. در صورتی که بسیاری از افراد متخصص و تحصیلکرده از همین دانشکده صلاحیت بیشتری برای جذب دارند، اما با این وجود بنا بر شواهد، عزم راسخی برای جذب محمدی شکل گرفته است؛ در حالی که توجه به یکی از موارد ذکر شده برای اثبات شبهه دار بودن این فرد کافیست. علاوه بر دعوت هدفمند از او به عنوان سخنران در دانشکده، جای سوال است که مسئولان با چه منطقی خود را موظف دانسته اند که جوابیه این فرد به سایت مشرق نیوز را در سایت رسمی دانشکده منتشر کنند؟ رضوان طلب به عنوان دبیر هیئت مرکزی جذب وزارت علوم، در تاریخ 21 فروردین ماه 98 با موضع قاطع بیان کرد که آریا برزن محمدی اجازه فعالیت در دانشگاه تهران را ندارد و باید از جذب ایشان تا قبل از صدور تاییدیه، خودداری شود.

علی هذا از اعضای هیئت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی خواستاریم با توجه به موارد ذکر شده و اصل مقاله که به پیوست ارائه می‌شود، اقدامی قاطع در پاسخ به افرادی که بدون هماهنگی‌های لازم و خودسرانه تصمیم به جذب افراد شبهه دار در مهمترین مرکز تدریس علم سیاست کشور کرده اند، صورت پذیرد.

لازم به ذکر است، بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با تمام توان خود این موضوع را پیگیری کرده و در صورت لزوم به هر شکل وارد عمل خواهد شد.

خبرگزاری تسنیم

ارسال نظر: