ارز دولتی به کلاه‌گیس تعلق می‌گیرد؛ به چادر نه!

کدخبر: 2330516

بنیانگذار طرح بینش مطهر با گلایه از کم‌کاری نهادهای مختلف در اجرایی شدن قانون حجاب گفت: در جمهوری اسلامی حتی به ورود کلاه گیس و غذای سگ و گربه ارز دولتی تعلق می‌گیرد، اما چادر با ارز آزاد وارد می‌شود.

نوزدهمین قسمت از سری جدید برنامه‌های بدون توقف، هفتم مرداد ماه از شبکه سه‌سیما به روی آنتن رفت، سیدمحمد صالح هاشمی‌گلپایگانی استاد حوزه و دانشگاه در این برنامه به اهمیت اجرای قانون حجاب اشاره کرد و گفت: در این قانون بیشتر به جنبه‌ فرهنگ‌سازی پرداخته شده، مثل اینکه اولین وظیفه‌ای که وزارت بازرگانی و صنایع ما دارند حمایت عملی از طراحان و تولیدکنندگان پوشاک‌های ساده و اسلامی جهت ایجاد تنوع در الگوهای پوشش اسلامی است، ۱۴ سال پیش باید این اتفاق می‌افتاد و اگر افتاده بود اوضاع حجاب به این شکل نبود.

گاهی فکر می‌کنید اینجا جمهوری اسلامی نیست وی افزود: از دیگر بندهای این قانون حمایت کامل حتی یارانه‌ای از واحدهای تولیدی پارچه‌های چادری است، امروز یک خانم بخواهد چادر بخرد چند است، گاهی فکر می‌کنید اینجا جمهوری اسلامی نیست، در این کشور برای کلاه گیس و غذای سگ و گربه ارز دولتی می‌دهند اما ورود چادر با ارز آزاد است، اگر این را هر جا بگویید فکر می‌کنند احتمالاً درباره یک کشور لائیک یا سکولار حرف می‌زنید.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: ۳۳۰ ماده و بند در قانون مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود دارد که برنامه ۲۶ نهاد از جمله قوه قضائیه، سازمان بهزیستی، وزارت امور خارجه، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، وزارت بهداشت، شهرداری‌ها، سازمان تربیت بدنی، مرکز امور زنان و خانواده، وزارت ارتباطات، وزارت اقتصاد و دارایی و وزارت علوم، صداوسیما و دیگر سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها در آن مشخص شده از اینکه تبلیغ کالاهای بیگانه چطور باید طراحی شود، نوشتن نکات کلیدی در شهرها با ابزارهای فرهنگی، تأسیس فرهنگسرای حجاب، اهتمام در ممانعت از ورود غیر قانونی پوشاک و محصولات فرهنگی مغایر با عفت عمومی، تدوین برنامه جامع فرهنگ عفاف و حجاب و اینکه در دانشگاه‌ها سلیقه‌ای عمل نشود تا دیگر مسائل.

سلبریتی‌ها امروز دارند بنیان عفاف و حیا و حجاب را می‌زنند وی با طرح این سؤال که آیا واقعاً امروز همین‌طور است، ادامه داد: اصلاً این‌ها را که می‌خوانیم انگار برای یک کشور دیگر است. الان باید وزیر علوم و وزیر ارشاد به این برنامه بیایند این بندها یکی یکی برایشان خوانده ‌شود، مسؤل صداوسیما باید حضور پیدا کند، بیشترین وظیفه را هم در این مسأله صداوسیما برعهده دارد، ۳۱ بند مختص صداوسیماست، الگوهایی که صداوسیما مشخص می‌کند، این سلبریتی‌هایی که اغلبشان با پول این ملت در همین صداوسیما درست شدند و امروز دارند بنیان عفاف و حیا و حجاب را می‌زنند.

بازیگر زن نمی‌تواند بدحجاب باشد و بگوید در صداوسیما کار می‌کنم هاشمی با ذکر آئین‌نامه‌های قانون حجاب در خصوص بازیگران ابراز داشت: اتخاذ سیاست‌های انظباطی در خصوص بازیگران زن صداوسیما و جلوگیری از تبلیغ چهره‌هایی که در مناظر اجتماعی و عمومی با ظاهر و پوشش بد حضور پیدا می‌کنند یعنی این کسی که به صداوسیما می‌آید، ولو اینکه در صداوسیما طبق قانون پوشش دارد اما نمی‌تواند پارتی بگیرد و بدحجاب باشد و بگوید من در صداوسیما هم کار می‌کنم!

وی گفت: قانون حتی موظف کرده حتی از نشان دادن افراد محجبه در نقش‌ها و شخصیت‌های عوام و کم‌سواد باید پرهیز شود. صداوسیما بالاترین نهاد فرهنگ عمومی ماست و در مبحث امر به معروف و نهی از منکر و عفاف و حجاب و حیا بالاترین وظیفه را دارد و این وظیفه در قانون مشخص است.

چرا در بانک می‌روید می‌بینید خانمی با آرایش رئیس بانک است

رئیس گروه معارف اسلامی دانشگاه امام صادق(ع) تصریح کرد: این قانون در ۳۱ بند به دولت تصریح دارد که وزیر کشور موظف است که تمام نهادهای دولتی را نظارت کند و در نتیجه باید پاسخگو باشد، شما چرا در بانک می‌روید می‌بینید خانمی با آرایش رئیس بانک است، نمی‌شود دولت به مردم بگوید مردم من برای شما قانون نوشتم تا حجاب‌تان را رعایت کنید اما من خودم رعایت نمی‌کنم.

حجاب و عفاف را دولت باید از خودش شروع کند

وی افزود: به نظر من حجاب و عفاف را دولت باید از خودش شروع کند تا مردم ببینند که دولت صادق است و تا این کار را نکند وضع همین است، ما باید ببینیم چطور تشکیلات بسازیم، قدرت درست کنیم که امر به معروف را نسبت به مسؤلان عملی کنیم. ما باید بر اساس یک معیار مشخصی از جانب مردم مطالبه‌گری داشته باشیم و این مطالبه‌گری باید به صورت جمعی و اجتماعی اتفاق بیفتد.

حوزه‌ علمیه خواهران باید مدل‌های چادر به سبک روز را ارائه دهد

هاشمی بیان داشت: من چند راه‌حل به نظرم می‌آید که یکی از آن‌ها این است که حوزه‌های علمیه خواهران باید مدل‌های چادر و پوشش اسلامی را به سبک روز ارائه دهند. پس این درس‌ها اگر فایده‌ای نداشته باشد و نتواند جواب امروز جامعه را دهد چه فایده‌ای دارد.

وی ادامه داد: خب! مردم می‌روند مدلشان را یک جور دیگر پیدا می‌کنند آن دختر خانمی که می‌خواهد برود دانشگاه می‌بیند با این چادر نمی‌تواند به دانشگاه برود آن را کنار می‌گذارد، ما در زمینه‌های ایجابی کار نکردیم ضعف داشتیم.

چه کسی باید حجاب را سازماندهی می‌کرد

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه چه کسی باید حجاب را سازماندهی می‌کرد، تصریح کرد: ستاد امر به معروف یا شورای عالی انقلاب فرهنگی، اما امروز به راستی نهاد رسمی متولی حجاب در این مملکت کیست؟ چه کسی می‌خواهد پیگیری کند؟ چه کسی پاسخگوست که اصلاً انجام شد یا نشد.

حجاب را می‌خواهند مسأله امنیتی کنند

وی افزود: دشمن روی این کم‌کاری‌ها و اهمال‌ها حتماً سرمایه‌گذاری می‌کند. قطعاً می‌بیند ما کجا نقص داریم تا از همان جا ضربه بزند آقایان در شبکه خودشان می‌گویند این مملکت ۲ رکن دارد؛ رکن ولایت فقیه و رکن حجاب، پس باید از حجاب ولی‌فقیه را بزنیم؛ یعنی مردم را بشورانیم. هاشمی گفت: با حجاب می‌خواهند مسأله را امنیتی کنند، همان بدحجاب ما اگر هوشیار باشد نمی‌گذارد این کار انجام شود، چقدر جوان ما باید خام باشد تا به خاطر حرف فردی که پول گرفته و دستورالعمل می‌دهد روسری‌اش را سر چوب کند، باید هوشیار باشیم که این التهاب حجاب ما را به سمت یک بحران امنیتی می‌برد یا نمی‌برد و اگر برد همه ضرر می‌کنند و کسی اینجا سود نخواهد کرد.

خبرگزاری فارس

ارسال نظر: