بیکاری،رانت اقتصادی و فاصله زیاد بین فقیر و غنی، محصول تفکر لیبرالی

کدخبر: 2330610

رئیس سازمان بسیج مستضعفین محصول تفکر لیبرالی را بیکاری، رانت اقتصادی و فاصله زیاد بین فقیر و غنی دانست و تصریح کرد: بارها مقام معظم رهبری تلاش کردند و فرمودند که الگوی اقتصادی که اجرا می شود نباید بی عدالتی را به دنبال داشته باشد.

سردار غلامرضا سلیمانی پیش از ظهر امروز در مجمع عمومی بسیج استان بوشهر، اظهار داشت: بدون تردید انقلاب اسلامی ایران سرآغاز تحولات بزرگی در جهان و در منطقه غرب آسیا و بویژه در جهان اسلام محسوب می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه استان بوشهر همواره در مقابل بیگانگان و استعمار پیر خوش درخشیده است، ابراز کرد: مردم ما در طول تاریخ در مقابل آمریکا و استعمار پیر انگلیس مجاهدت و جان‌فشانی کرده‌اند اما حکومت وقت زمانی که «ملکم انگلیسی» قرار شد به ایران بیاید، به حکام ولایات دستور می‌داد که از این استعمارگران حمایت کنند.

سلیمانی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران در همه مولفه های سیاسی، دفاعی و امنیتی و فرهنگی موفق بوده، چرا که به مختصات حکومت دینی توجه کرد و مسیر انقلاب را پیش گرفت.

وی بیکاری و عدم رونق تولید را از مشکلات اصلی اقتصادی در کشور عنوان کرد و گفت: متاسفانه بعد از دفاع مقدس افرادی مدل توسعه بانک جهانی را در کشور آوردند و این موضوع باعث شد عوارضی در اقتصاد ما ظهور و بروز پیدا کند که ما در برخی حوزه ها برای همیشه وارد کننده باشیم، در حالی که ما همه استعدادها را برای تولید داریم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین محصول تفکر لیبرالی را بیکاری، رانت اقتصادی و فاصله زیاد بین فقیر و غنی دانست و تصریح کرد: بارها مقام معظم رهبری تلاش کردند و فرمودند که الگوی اقتصادی که اجرا می شود نباید بی عدالتی را به دنبال داشته باشد اما رسما افرادی پاسخ دادند که یکی از الزامات توسعه، له شدن فقرا زیر چرخ های توسعه است.

وی با بیان اینکه یکی از رسالت‌های بسیج این است که مدل‌ها و راه حل‌های بومی طراحی شود، عنوان کرد: بسیج این توان را دارد که ظرفیت‌های خود را به میدان عمل بیاورد و اگر بسته‌های اشتغالی در جهت رونق تولید مبتنی بر اقتصاد بومی، دریا، کشاورزی و دیگر موارد این چنینی باشد، آمادگی داریم با کمک دستگاه‌های اجرایی و مردم از این طرح‌ها حمایت کنیم.

سلیمانی با بیان اینکه تولید چهار هزار مگاوات برق خورشیدی از طریق نیروگاه‌های کوچک خانگی در روستاها با وام های کارمزد یک درصد بخشی از برنامه‌‌های بسیج مستضعفین است، تشریح کرد: خانواده‌های روستایی که نیروگاه کوچک خورشیدی را بر پشت‌بام خانه‌های خود نصب کنند، علاوه بر اینکه مصرف برق آن‌ها رایگان است، ماهیانه هزینه‌ای هم به این خانواده‌ها از طریق وزارت نیرو پرداخت می‌شود.

خبرگزاری فارس

ارسال نظر: