ایستادگی امروز ما در برابر تهدیدات دشمن به معنای پیروزی ماست

کدخبر: 2330626

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز اگر در مقابل تهدید‌ها ایستادگی شده است، این به معنای پیروزی است که بر اساس اعتقادات مردم محقق شده است.

علی اکبر ولایتی امروز و در آیین رونمایی از کتاب «انقلاب ۴۰ ساله، دستاورد‌ها و فرصت‌ها» در سالن سوره حوزه هنری گفت: کمتر از چیزی که باید به حوزه انقلاب اسلامی ایران، به عنوان حرکتی بی‌نظیر در تاریخ بشر و تاریخ معاصر پرداخته می‌شد، توجه شده است.

وی افزود: بعد از جنگ جهانی دوم، دو قطبی‌های بسیاری در جهان شکل گرفت و در تمام تاریخ معاصر به ویژه قرن‌های ۱۸ تا ۲۰، انقلاب‌های بسیاری اعم از انقلاب کبیر فرانسه و انقلاب کمونیستی روسیه روی داد که هیچ‌کدام به اندازه انقلاب ایران، در سطح بین‌المللی حاوی پیام و جریان‌ساز نبوده است.

ولایتی تاکید کرد: این انقلاب تقلیدی و نمونه برداری شده نبود و حتی بعد از آن هم مانند انقلاب ایران در جهان سوم دیده نشد و امثال انقلاب الجزایر یکی از نمونه‌های موفقی بود که بسیار کوچک‌تر از ابعاد انقلاب ایران به شمار می‌رود.

رئیس هیئت مؤسس و أمنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مهم‌ترین دستاورد انقلاب در عرصه بین‌المللی این بود که دین‌گریزی را به دین‌پذیری تبدیل کرد. در تمامی انقلاب‌های قبل از انقلاب ایران مانند انقلاب‌های فرانسه و روسیه، جدایی دین از سیاست مطرح بوده و همواره انقلاب‌های غربی به دنبال خانه‌نشینی و کلیسانشین کردن دین بودند، اما بزرگ‌ترین ویژگی انقلاب ما احیای دین در زندگی مردم بود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران با اصالت‌ترین انقلاب جهان است و خدمات بزرگی در به صحنه آوردن مردم و عجین کردن آن‌ها با دین داشته تصریح کرد: بعد از انقلاب، زندگی مردم با دین عجین شده و امروز فضائل دینی با ویژگی‌های فردی و جمعی ایرانیان آمیخته است و هر چه که امروز در محور مقاومت دیده می‌شود و تمام تحولات منطقه در سایه همین انقلاب است.

ولایتی با اشاره به نامه امام خمینی (ره) به گورباچف مبنی بر اینکه نظام کمونیستی به پایان رسیده است، عنوان کرد: امروز ایران توانسته است حرکتی به وجود بیاورد که هر چه از عمر آن می‌گذرد، شکوفاتر می‌شود و تهدید‌های بسیاری از جمله جنگ تحمیلی را از سر گذرانده است و خواهد گذراند و بی تردید چشم‌انداز انقلاب اسلامی بسیار روشن و امیدوار کننده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به انتشار کتاب انقلاب ۴۰ ساله، دستاورد‌ها و فرصت‌ها پرداخت و افزود: کتاب بسیار ارشمندی منتشر شده است هر چند که در این زمینه باید تلاش بیشتری کرد و ریشه‌های انقلاب و تهدید‌ها نیز مورد توجه قرار گیرد چرا که اگر تهدید‌ها تبیین شوند، دستاورد‌ها نیز نمایان خواهند شد، ضمن آن که مقایسه انقلاب اسلامی با سایر انقلاب‌های بلوک غرب و جهان سوم نیز در چاپ‌های آینده ضروری به نظر می‌رسد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز اگر در مقابل تهدید‌ها ایستادگی شده است، این به معنای پیروزی است که بر اساس اعتقادات مردم محقق گردیده است و از خطر‌ها عبور کرده و علاوه بر مرز‌های جمهوری اسلامی، جبهه‌های مقاومت اسلامی نیز از این اعتقادات متأثر شده‌اند.

خبرگزاری میزان

ارسال نظر: