نتانیاهو دوباره نخست وزیر می‌شود؟

کدخبر: 2330776

تایج تازه‌ترین نظرسنجی شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که حزب لیکود و راست‌گرایان به تنهایی و بدون مشارکت آویگدور لیبرمن قادر به تشکیل دولت جدید نخواهند بود.

بر پایه این نظرسنجی که روزنامه عبری زبان هاآرتص روز گذشته نتایج آن را منتشر کرد، 59 درصد از شرکت کنندگان گفته‌اند مخالف تشکیل دولت وحدت بین لیکود و ائتلاف آبی سفید با مشارکت لیبرمن هستند.

همچنین به گفته شرکت کنندگان در این نظرسنجی، اگر انتخابات امروز برگزار شود، حزب ایهود باراک به سبب دست‌یابی اردوگاه دمکراتیک به 7 کرسی به کنست راه نخواهد یافت و در مقابل ائلاف احزاب راست به رهبری ایلیت شاکید 12 کرسی و لیست مشترک عربی هم 11 کرسی را کسب خواهد کرد.

نتایج این نظرسنجی به شرح زیر است:

حزب لیکود 30 کرسی

ائتلاف آبی سفید 29 کرسی

ائتلاف احزاب راست‌گرا به رهبری شاکید 12 کرسی

لیست مشترک عربی 11 کرسی

حزب اسرائیل خانه ما به رهبری لیبرمن 10 کرسی

یهودیت توراتی 8 کرسی

اردوگاه دمکراتیک (ایهود باراک و میترس) 7 کرسی

جنبش شاس 7 کرسی

حزب کار و اوری لیوی 6 کرسی

آخرین نظرسنجی انجام شده حاکی از آن بود که پس از ائتلاف 4 حزب عربی و تصمیم آن‌ها برای مشارکت در انتخابات پیش‌روی کنست با یک لیست مشترک، این لیست 12 کرسی پارلمانی را کسب خواهد کرد.

بر پایه این نظرسنجی که روزنامه عبری زبان اسرائیل الیوم آن را انجام داده، ائتلاف احزاب راست قادر به کسب اکثریت آرا برای تشکیل دولت آینده به نخست وزیری بنیامین نتانیاهو نخواهد بود.

این نظرسنجی آورده بود که در صورت برگزاری انتخابات، لیکود همچنان درصدر خواهد بود اما با این حال بدون حزب "اسرائیل خانه ما" به رهبری آویگدور لیبرمن، نخواهد توانست بیش از 55 کرسی را کسب کند.

این نظرسنجی حاکی از آن بود که حزب لیکود 30 کرسی، ائتلاف آبی سفید به رهبری بنی گانتز 28 کرسی، اسرائیل خانه ما 10 کرسی، اردوگاه دمکراتیک (ائتلاف حزب میرتس و اسرائیل دمکراتیک با عضویت استاو شفیر عضو جدا شده حزب کار) 9 کرسی، حزب شاس و یهودیت توراتی هر کدام 7 کرسی و ائتلاف حزب کار و جیشر 6 کرسی را کسب خواهند کرد.

40 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی نتانیاهو، 28 درصد بنی گانتز و 8 درصد هم ایهود باراک را مناسب‌ترین گزینه برای نخست وزیری دانسته بودند.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین

ارسال نظر: