الجزیره؛ محلی برای بازنشر پروپاگاندای کاخ سفید علیه ایران و معامله قرن؟

کدخبر: 2330786

گرینبلات در یادداشتی در فاکس نیوز به بهانه معامله قرن و مخالفت ایران اتهامات زیادی به تهران وارد کرده است. حال الجزیره همان یادداشت را بدون هیچ کم و کاستی بازنشر و ترجمه کرده است. این یادداشت نشان می‌دهد که دیدار اخیر هیئت حماس با رهبر انقلاب و حمایت ایران از این جنبش مقاومت فلسطینی تا چه میزان در مسئله معامله قرن راهبردی بوده است.

نسیم آنلاین ؛ محمد محسن فایضی :در حالی که بسیاری از کشورهای عربی و رسانه‌های اسلامی- عربی مخالفت صریح خود را از معامله قرن اعلام کرده‌اند؛ الجزیره در اقدامی نسبتاً عجیب حاضر شد نشر دهنده اتهامات گرینبلات نماینده کاخ سفید در خاورمیانه و برایان هوک، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران علیه ایران و حماس به بهانه معامله قرن باشد.

گرینبلات در یادداشتی در فاکس نیوز به بهانه معامله قرن و مخالفت ایران اتهامات زیادی به تهران وارد کرده است. حال الجزیره همان یادداشت را بدون هیچ کم و کاستی بازنشر داده و ترجمه کرده است.

این در حالی است که توقع می‌رفت الجزیره به‌واسطه باورهای ضد صهیونیستی و رویکرد ضد معامله قرنی که دنبال می‌کند؛ گزارشی تحلیلی و ضد اسرائیلی از این یادداشت را برای مخاطبانش بازنشر دهد.

این یادداشت با این جمله از رهبر انقلاب آغاز می‌شود که در دیدار با هیئت حماس فرمودند: «در سال‌های نه‌چندان دور، فلسطینی‌ها با سنگ مبارزه می‌کردند، اما امروز به‌جای سنگ، مجهز به موشک‌های نقطه‌زن هستند و این یعنی احساس پیشرفت.»

در تمام یادداشت تلاش شده این‌گونه القا شود که ایران با بهره‌گیری از درگیری میان فلسطینیان و اسرائیل به دنبال دست‌یابی به خواسته و منافع خود است و لذا معامله قرن برای ایران کابوس است.

در آخر یادداشت آمده است معامله قرن راهی برای جلوگیری از نفوذ ایران در منطقه است. این یادداشت نشان می‌دهد که دیدار اخیر هیئت حماس با رهبر انقلاب و حمایت ایران از این جنبش مقاومت فلسطینی تا چه میزان در مسئله معامله قرن راهبردی بوده است.

ارسال نظر: