ریاض بدنبال مذاکره با انصارالله یمن است

کدخبر: 2330928

پس از ضربات مهلکی که یمنی ها بر سعودی ها در جبهه های جنگ وارد کردند؛ برخی منابع غربی از تمایل ریاض برای مذاکره مستقیم با انصارالله یمن خبر داده‌اند.

وال استریت ژورنال با انتشار گزارشی از وضعیت فعلی یمن، اعلام کرده که با توجه به تغییر اوضاع میدانی در یمن و تغییر راهبردی به نفع یمنی‌ها و به زیان سعودی‌ها، حال رهبران ریاض در حال بررسی طرح آتش بس کامل در یمن هستند.

در همین ارتباط گفته شده برخی منابع دیپلماتیک طرح‌هایی را به عربستان سعودی برای مذاکره مستقیم با انصارالله یمن و پایان جنگ ارائه داده‌اند و مقامات ریاض نیز در حال بررسی این طرح هستند.

در صورت مذاکره مستقیم ریاض با انصارالله یمن، این شرایط ادامه جنگ معنایی نخواهد داشت.

در این گزارش گفته شده کار سعودی‎‌ها در جنگ علیه یمن از آن‌جا دشوارتر شده که امارات نیز جبهه جنگ یمن را ترک کرده و در حال حاضر تمام فشارهای این جنگ بی حاصل متوجه عربستان سعودی است.

جنگ علیه یمن از فروردین ۱۳۹۴ از سوی ائتلاف نظامی عربستان سعودی آغاز شد و ریاض انتظار داشت طی چند هفته به اهداف خود در این جنگ دست یابد، اما در حال حاضر با گذشت بیش از چهار سال، این جنگ هیچ نتیجه‌ای جز کشتار ده‌ها هزار شهروند یمنی نداشته و نیروهای وابسته به عربستان نیز همچنان نتوانستند نیروهای مورد نظر خود در دولت فراری منصور هادی را به صنعا بازگردانند و از همین روست که حال مقامات ریاض در حال بررسی مذاکره با انصارالله یمن هستند.

پیش از این برخی منابع غربی نزدیک به عربستان سعودی فاش کرده بودند که با وجود شکست عربستان در جنگ علیه یمن، اما غرور محمدبن سلمان، ولیعهد این کشور مانع از اعلام پایان جنگ شده و پذیرش آتش بس و پایان جنگ که به معنای شکست عربستان در این جنگ است، برای ولیعهد عربستان بسیار گران تمام خواهد شد.

خبرگزاری مهر

ارسال نظر: