اعمال فشار ریاض به مردم فلسطین برای تغییر پایتخت این کشور

آسمان عربستان؛ راه تجارت اسرائیل به جنوب آسیا

کدخبر: 2331022

هماهنگ کننده کمیته ملی تحریم رژیم اشغالگر با اشاره به تلاش سعودی برای تغییر پایتخت فلسطین، تصریح کرد که ریاض برای حمایت از خود در برابر انقلاب مردم این کشور، دست به دامان صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها شده است.

«محمود نواجعه» هماهنگ کننده کمیته ملی تحریم رژیم اشغالگر اسرائیل موسوم به «BDS» از دور جدید تلاش عربستان سعودی برای عادی‌سازی روابط با این رژیم خبر داد.

نواجعه در یک نشست خبری تأکید کرد که رژیم سعودی در حال اعمال فشار به مردم فلسطین است تا قبول کنند که پایتخت خود را از قدس اشغالی تغییر دهند.

پایگاه خبری «العهد» به نقل از نواجعه گزارش داد که «سعودی در عادی‌سازی روابط با اسرائیل دست دارد و نقش مؤثر و خطرناکی را [در این زمینه] ایفا می‌کند».

وی با اشاره به تلاش ریاض «برای ایجاد پل‌هایی به منظور تسهیل ارتباط و نفوذ اسرئیل در منطقه و افزایش نفوذ منطقه‌ای آن»، تأکید کرد که سعودی می‌کوشد که تجارت رژیم صهیونیستی با کشورهای جنوب آسیا را تسهیل کند.

هماهنگ کننده کمیته ملی تحریم رژیم اشغالگر اظهار داشت که ریاض حریم هوایی خود را به روی شرکت هواپیمایی صهیونیستی «ال آل» (EL AL) گشوده است تا به هندوستان سفر کند و نفوذ این رژیم در آن منطقه افزایش یابد.

نواجعه بر این باور است که سعودی از نقش خود در عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، پا را فراتر گذاشته و در حال ایفای نقش خیانتکارانه به سود این رژیم است.

وی ضمن انتقاد از مشارکت سعودی در نشست بحرین که نخستین اقدام عملی برای اجرای طرح صلح آمریکایی موسوم به «معامله قرن» بود، رژیم سعودی را یک رژیم «مستبد» عنوان کرد که برای مقابله با انقلاب ملت خود، دست به دامان آمریکا شده است.

هماهنگ کننده کمیته ملی تحریم رژیم اشغالگر با اشاره به مخالفت ملت عربستان با عادی‌سازی روابط، خاطر نشان کرد که چشم امید ملت فلسطین، به مردم کشورهای عربی است.

نواجعه اظهار داشت که حکام کشورهای عربی، نیازمند یک همپیمان استعمارگر هستند تا تاج و تخت‌های متزلزل آنان را در برابر انقلاب ملت‌های مظلوم خود حفظ کند.

خبرگزاری فارس

ارسال نظر: