«حفتر» با اسرائیل ارتباط دارد؟

کدخبر: 2331029

«عربی ۲۱» نوشت، یوسی میلمان تحلیلگر اخبار و تحولات نظامی در روزنامه صهیونیستی «معاریو» در توییتی (غیرمستقیم) گفته که حفتر با موساد در ارتباط است.

وبگاه « عربی ۲۱ » در خبری نوشت، خلیفه حفتر، ژنرال سابق ارتش لیبی با سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی در ارتباط است. این وبگاه عربی به توییت «صالح نعامی» خبرنگار فلسطینی اشاره کرد. نعامی با بازنشر توییت یوسی میلمان، نوشت: یوسی میلمان تحلیلگر اخبار نظامی روزنامه معاریو نوشته، خلیفه حفتر با موساد در ارتباط است.

طبق گزارش وبگاه «عربی ۲۱»، علاوه بر قاهره، پاریس، ریاض و ابوظبی، تل‌آویو نیز از ژنرال حفتر حمایت می‌کند و گفته می‌شود که حفتر در تلاش برای تبدیل شدن به «قذافی جدید» در لیبی و تشکیل حکومت نظامی دیکتاتوری همانند مصر است.

درگیری‌ها در لیبی از ۱۵ فروردین امسال با فرمان خلیفه حفتر فرمانده نیروهای شرق لیبی (ارتش ملی لیبی) برای تصرف طرابلس آغاز شد.

با آغاز این حمله، صف‌آرایی در بین کشورهای حامی طرفین نیز برجسته‌تر شده است. ترکیه و قطر از دولت وفاق ملی که مورد حمایت سازمان ملل است، حمایت می‌کنند و در مقابل، امارات، مصر و عربستان سعودی نیز از ژنرال حفتر حمایت می‌کنند.

فارس

ارسال نظر: