ضرب شست قضایی به مدیران سایپا و ایران خودرو

مدیرعامل سایپا ممنوع الخروج و حساب های مدیرعامل ایران خودرو مسدود شد

کدخبر: 2331116

سید جواد سلیمانی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از اسفند سال گذشته به مدت شش ماه ممنوع الخروج شده است. این در حالی است که به تازگی اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه با تشریح جزئیات بازداشت برخی از مدیران ارشد سایپا گفته بود: این پرونده ۲۵ متهم دارد که شش نفر بازداشت هستند.

حدود یک ماه قبل بود که رئیس قوه قضاییه بر ضرورت پایبندی شرکت ها از جمله خودروسازان به تعهدات خود در قراردادها و همچنین بر برخورد با موارد نقض حقوق عامه تاکید کرد. اکنون خبرها حاکی از برخی اقدامات قضایی در سطوح بالا علیه مدیران خودروسازی است.

سید جواد سلیمانی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از اسفند سال گذشته به مدت شش ماه ممنوع الخروج شده است. این در حالی است که به تازگی اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه با تشریح جزئیات بازداشت برخی از مدیران ارشد سایپا گفته بود: این پرونده ۲۵ متهم دارد که شش نفر بازداشت هستند. به گفته وی، برخی بازداشتی‌ها از مدیران شرکت سایپا هستند و برخی از نمایندگی‌ها و شرکت‌هایی که به نمایندگی از سایپا مبادرت به ثبت نام و واگذاری خودرو می‌کردند. اما به نظر می رسد برخوردهای قضایی محدود به یک خودروساز نبوده و این موضوع دامنگیر ایران خودرو نیز شده است. به گزارش تجارت نیوز، دیروز تصویری از نامه بانک مرکزی به تمام بانک‌ها در فضای مجازی منتشر شد که در آن با استناد به درخواست دادستانی تهران ذکر شده بود: «ضروری است تمام حساب‌های هاشم یکه‌زارع (مدیر عامل ایران خودرو)مسدود شده و هیچ خدمات بانکی به وی ارائه نشود.» شایان ذکر است تا هنگام تنظیم این خبر، ایران خودرو واکنشی به آن نشان نداده است.

فارس

ارسال نظر: