برنده صلح نوبل:

یمنی‌ها در عدن به نفع دشمن تاریخی کشورشان می‌جنگند

کدخبر: 2331284

فعال حقوق بشر یمنی دارنده جایزه صلح نوبل، از حزب اصلاح این کشور و دیگر نظامیانی که در جنوب یمن می‌جنگند، خواست تا دست از جنگ بکشند.

فعال حقوق بشر یمنی دارنده جایزه صلح نوبل، از حزب اصلاح این کشور و دیگر نظامیانی که در جنوب یمن می‌جنگند، خواست تا دست از جنگ بکشند.

روزنامه القدس العربی نوشت، توکل کرمان، فعال حقوق بشری یمن در توئیتی خطاب به یمنی‌ها بالأخص حزب اصلاح (وابسته به اخوان المسلمین) نوشت: بزرگترین خروج و عقب‌نشینی در تاریخ زمانی خواهد بود که شما نیروها و نظامیان خود را از جنوب یمن خارج کنید. این نه جنگ شماست و نه جنگ یمن.

وی در ادامه نوشت: حضورتان در این منطقه صرفاً به منزله مزدوری و جنگ به نفع دشمن تاریخی کشورتان است.

در عدن درگیری نیابتی میان نیروهای مورد حمایت عربستان و امارات در جریان است. منظور توکل کرمان از "دشمن تاریخی یمن" با توجه به تحولات کنونی عدن، اشاره به عربستان و امارات دارد.

این اظهارات کرمان یک روز پس از آن مطرح شد که اتهاماتی علیه عربستان مبنی بر همدستی با نیروهای کمربند امنیتی وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن (مورد حمایت امارات) جهت سقوط عدن، پایتخت موقت و اجازه به این نیروها برای کنترل بر این استان مطرح شده است.

پیشتر هم کرمان خواستار محاکمه عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن و علی محسن الاحمر، معاون وی شده و آن دو را خائن خوانده بود. این فعال حقوق بشر یمنی عربستان را مسئول وضعیت فاجعه‌بار یمن دانسته بود.

وی حزب اصلاح یمن را که در کنار نیروهای دولت مستعفی می‌جنگند، به باد انتقاد گرفت و نوشت: حزبی که رهبرانش هیچ نگرش سیاسی ندارند، این حزب را از شکستی به شکست دیگر، از گوری به گور دیگر و از زندانی به زندان دیگر هدایت خواهند کرد و کسانی که از این رهبران باقی بمانند، در لیست تروریسم قرار خواهند گرفت. من از حزبی بزرگ با سری به اندازه مورچه‌ به اسم حزب اصلاح صحبت می‌کنم.

خبرگزاری مهر

ارسال نظر: