رئیس پارلمان انگلیس:

نخواهیم گذاشت جانسون پارلمان را دور بزند

کدخبر: 2331295

رئیس مجلس عوام انگلیس اعلام کرد نمی‌گذارد بوریس جانسون با تعطیل کردن پارلمان برگزیت را بدون توافق با اتحادیه اروپا اجرا کند.

رئیس مجلس عوام انگلیس اعلام کرد، مقابل دور زدن پارلمان توسط «بوریس جانسون» نخست وزیر این کشور به قصد انجام برگزیت بی توافق، خواهد ایستاد.

به نوشته خبرگزاری «گاردین»، «جان برکاو» رئیس مجلس عوام انگلیس روز چهارشنبه هشدار داد:‌ «نمی‌توانیم در شرایطی قرار بگیریم که پارلمان تعطیل شود. ما جامعه‌ای دموکراتیک هستیم». وی همچنین بیان داشت: «با هر نفسی در بدن دارم جلوی این اتفاق را می‌گیرم».

وی افزود: «تا زمانی من مراقب هستم جلوی این اتفاق را بگیرم، کسی قسر درنخواهد رفت.کسی نباید بترسد آنچه که به آن معتقد است بیان کند».

او در پاسخ به این سوال که آیا پارلمان می‌تواند جلوی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون حصول توافق با بروکسل را بگیرد گفت: «بله».

جانسون بارها اعلام کرده است کشورش را در تاریخ ۳۱ اکتبر (۹ آبان) با توافق یا بدون توافق با بروکسل، از اتحادیه اروپا خارج می‌کند.

علاوه بر رئیس مجلس عوام، «فیلیپ هاموند» وزیر خزانه داری دولت پیشین انگلیس نیز دیروز (سه‌شنبه) اجرای برگزیت بدون حصول توافق با اتحادیه اروپا را مصداق «خیانت» دانست.

هفته گذشته نیز «نیل باسو» فرمانده پلیس ضد تروریسم انگلیس هشدار داد در صورت وقوع برگزیت بدون توافق، امنیت این کشور به خطر می‌افتد و هیچ برنامه‌ریزی و آماده‌سازی نمی‌تواند این خطر را برطرف کند.

خبرگزاری فارس

ارسال نظر: