خلوتگاهی برای سیاسیون

کدخبر: 2331319

 صندوق‌ بازنشستگی به جای درآمدزایی به خلوتگاهی برای سیاسیون تبدیل شده است.

نسیم آنلاین : دیروز پوری حسینی رئیس سابق سازمان خصوصی سازی از سوی دستگاه قضایی کشور بازداشت شد. میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی، رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی، روز چهارشنبه ۲۳ مرداد به سازمان بازرسی کل کشور احضار شد که متعاقب آن از سمت خود استعفا داد و این استعفا مورد پذیرش وزیر امور اقتصاد و دارایی قرار گرفت.

در این خصوص مهدی طغیانی اقتصاددان و عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان گفت: صندوق‌های بازنشستگی به دلیل کاهش هرم جمعیتی و کاهش درآمد به دلیل مدیریت نامناسب شرکت‌های زیرمجموعه آن به یک بحران تبدیل شده و باید به صورت ویژه به آن توجه شود. متاسفانه به صندوق بازنشستگی کشوری نگاه اقتصادی و درآمدزایی نشده و بیشتر خلوتگاهی برای افرادی بود که با جریان اجرایی کشور همسو هستند.

از آنجایی که کنترل دقیق و مشخصی بر عملکرد این صندوق‌ها نبوده افراد سیاسی در این بخش اقتصادی قرار می‌گرفتند که نتیجه آن بحران فعلی است. این صندوق‌ها باید به جایگاه اصلی خودشان بازگردند و از منابع خود برای پرداخت به بازنشستگان استفاده بهینه داشته باشند.در این صورت دولت باید طی اقدامی به مجلس پیشنهاد دهد که این صندوق‌ها در زیرمجموعه حاکمیت قرار بگیرند.

ارسال نظر: