ایران و برجام موضوع اصلی دیدار پوتین و ماکرون

کدخبر: 2331367

در دیدار روز دوشنبه رؤسای جمهور روسیه و فرانسه، موضوع ایران و برنامه هسته‌ای این کشور از مهمترین موضوعات مورد بحث خواهد بود.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه با «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه دیدار می‌کند و ایران یکی از محورهای گفت‌وگوهای وی با ماکرون خواهد بود .

بر اساس گفته «یوری یوشاکوف» دستیار ویژه پوتین، ایران و برجام از جمله مهمترین موضوعاتی است که رؤسای جمهور روسیه و فرانسه درباره آن بحث خواهند کرد.

پس از خروج غیرقانونی آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به برجام، باقی اعضای این توافقنامه بین‌المللی به خصوص کشورهای اروپایی وعده دادند که مزایای ایران از برجام را با وجود خروج آمریکا از این توافق تامین کنند اما پس از گذشت بیشاز یک سال و محقق نشدن این وعده‌ها، شورای عالی امنیت ملی ایران در بیانیه‌ای روز 18 اردیبهشت‌ماه به طرف‌های توافق هشدار داد در صورتی که ظرف 60 روز به تعهدات خود در زمینه‌های نفتی و بانکی عمل نکنند ایران طبق مفاد برجام، از تعهدات خود ذیل این توافق خواهد کاست.

جمهوری اسلامی ایران تا کنون در دو گام از تعهدات خود کاسته و از 16 تیرماه یک ضرب‌الاجل 60 روزه دیگر برای محقق شدن تعهدات سایر طرف‌ها صادر کرده است. تهران گفته در صورتی که تغییری در وضعیت ایجاد نشود گام سوم را اجرایی خواهد کرد.

خبرگزاری تسنیم

ارسال نظر: